پرونده‌ی فتنه؛ بخش نخست

انتخابات؛ بهانه‌ای برای فتنه‌ی بزرگ

بسم الله الرحمن الرحیم

پرونده‌ی فتنه؛ بخش نخست

توضیح:

با گذشت ده سال از فتنه 88 هنوز به صورت کامل، ابعاد خساراتی که دسیسه‌های دشمنان خارجی و پادوهای داخلی ایشان به انقلاب و مردم وارد ساختند، تبیین نشده است و متأسفانه هنوز هم هستند اشخاص و جریاناتی که با چشم‌پوشی بر واقعیات تلخ آن حادثه، تلاش در کتمان یا تحریف آن دارند.

به یاری خداوند متعال، به تدریج و همزمان با سالروز حوادث مهم سال 88، بخش‌هایی از روزنوشت‌های مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی‌زاده که به بیان ابعادی از این فتنه پرداخته است، منتشر خواهد شد. باشد که قلم صادقانه آن فقید سفرکرده، چراغی باشد پیش روی آنان که می‌خواهند منصفانه، این مقطع از تاریخ انقلاب را بازخوانی کنند.

سه شنبه 26 خرداد 1388

نیم نگاهی به وقایع این ایام!

جمعه 22/3/88، سی‌امین انتخابات ایران که دهمین انتخاب رئیس جمهور بود، برگزار شد. نزدیک به 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند که رکورد بود! 85% واجدین، شرکت کردند که به جز رای اول مردم ایران (رفراندوم جمهوری اسلامی که با مشارکت 98% بود) هیچ‌یک از انتخابات ایران با این مشارکت نبود!

منتخب مردم، آقای احمدی‌نژاد بیش از 5/24 میلیون رای آورد که رکورد بی‌سابقه است. تا قبل از این بالاترین رای مربوط به خاتمی در دور دوم با نزدیک به 21 میلیون رای بود! نفر دوم، آقای میرحسین موسوی حدود 13 میلیون رای آورد و آقای محسن رضایی و کروبی هم، هر دو با هم کمتر از یک میلیون [رای آوردند.] اولی بیش از 600 هزار رای و دومی حدود نصف آن! تاکنون همه‌ی روسای جمهور در دور دوم هم رای آورده بودند و این کاملاً طبیعی بود!

همه‌ی نظرسنجی‌های صدا و سیما، اطلاعات و … که در انتخابات دوم خرداد، از قبل، پیش‌بینی پیروزی خاتمی و شکست ناطق نوری نموده بودند، در طول چند ماه ارزیابی و نظرسنجی، همواره احمدی‌نژاد را منتخب دور اول می‌دانستند! بعد از مناظره‌ها هم که رای او به شدت افزایش پیدا کرده بود…

با همه‌ی این‌ها تا ساعت انتخابات به 22 جمعه رسید و رای‌گیری پایان یافت! قبل از باز کردن صندوق‌ها، آقای میرحسین موسوی خود را با 21 میلیون رای پیروز انتخابات دانست و تهدید کرد که اگر غیر [از] این اتفاق بیافتد …! خاتمی هم فوری به او تبریک گفت!

فردا که نتایج به تدریج اعلام شد، آقای موسوی حامیان خود را تشویق و تحریک به حضور در خیابان‌ها نمود!

در همین زمان شبکه‌ی تلویزیونی BBC فارسی، CNN آمریکا، رادیو فردا، رادیو اسرائیل، رادیو آمریکا، مردم ایران را به خیابان‌ها و اعتراضات و مخالفت‌های مدنی دعوت کردند!

از همان شکل تبلیغات انتخابات که میرحسین انتخاب کرد: تبلیغات رنگی! و انتخاب رنگ سبز! و تشویق دخترکان و پسرکان به استفاده از دست‌بندها و شال‌گردن‌ها و … سبز! کاملاً معلوم بود که شیوه کاملاً غربی است! بعد از انتخابات هم با این کارها معلوم شد شیوه، همان شیوه‌ی انقلاب مخملی است که چند سالی است آمریکایی‌ها در چند کشور با این شیوه، نتیجه هم گرفته‌اند!

به هر حال در این چند روز، هر روز تجمع و بالاخره دو سه روزی هم هست که عده‌ای بانک‌ها را حمله می‌برند، اتوبوس‌ها را آتش می‌زنند و دیشب هم که به یک پایگاه بسیج حمله کردند تا خلع سلاح کنند آن هم با اسلحه‌ی تیراندازی، که در این رد و بدل شدن آتش، 7 نفر کشته شدند!

این اتفاق در حالی رخ داد که رهبر معظّم، عصر یکشنبه آقای موسوی را دعوت کرده و تاکید کرده بود که اگر اعتراضی هم هست، از راه قانونی و شکایت به شورای نگهبان [پیگیری کنند.] و بعد هم تاکید کردند که شورای نگهبان، درخواست و نامه‌ی آقای موسوی را به دقت رسیدگی کند!

ولی به هر حال، هوا [هوای نفس] اجازه نداد؛ از منزل رهبری که بیرون آمدند، راهپیمایی دیروز را اعلام و دعوت کردند!

تازه در خبرها آمده که قصد دارد در جماران یا حرم امام به عنوان اعتراض، تحصن کند! و معلوم است با این کارها دشمنان چقدر سوء استفاده می‌کنند! آدم‌های منافق و شیطان داخلی ایضاً! کسانی که چند روز قبل در هواپیمائی که از اهواز به تهران می‌آمد و خاتمی هم با آن از سفر تبلیغ موسوی برمی‌گشت، بمب گذاشته بودند تا با کشتن خاتمی، رای برای موسوی جمع‌آوری کنند که بحمدالله در حین پرواز مسئله فاش و هواپیما بلافاصله برمی‌گردد و سه دقیقه قبل از انفجار بمب، بمب را به بیرون پرتاب می‌کنند! …

همین امروز دوباره رهبر با مجریان و ناظران انتخابات و اعضای ستاد هر چهار کاندیدا جلسه و سخنرانی دلسوزانه‌ای داشت، قرار است جمعه‌ی این هفته هم خودش نماز جمعه اقامه کند تا قاعدتاً در خطبه روشن‌گری کند.

ولی به خدا [قسم] این نقشه‌ای است که آمریکایی‌ها و دشمنان خیلی برایش زحمت کشیده و انتخابات بهانه‌ای بوده و شکست میرحسین موسوی بهانه‌ای دیگر تا عملی کنند! و مطمئناً اگر میرحسین پیروز هم شده بود آن‌ها این نقشه را عملی می‌کردند!

خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند! واقعاً از همه چیز بیزارم! و نگران! هرچند امروز به دعوت شورای هماهنگی راهپیمایی میلیونی مردم تهران در محکومیت این مسائل انجام شد؛ ولی خیلی بدبینم! خدا به خیر گرداند! خدا ذره‌ای عقل به بعضی از این آقایان بدهد! خدا رحم کرد مملکت در این انتخابات به دست آن‌ها نیافتاد!

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*