برای حل مشکلات مردم، نیازی به اشرافی‌گری نیست/ دریافت حقوق‌های نجومی از بیت‌المال، علت تقابل زبیر با امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار نارین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی در مراسم سالگرد وفات نماینده فقید شهرستانهای میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ساده‌زیستی و خدمات فراوان مرحوم یحیی‌زاده اظهار داشت: درحالیکه زمینه اشرافی‌گری برای این مرد پرتلاش فراهم بود، زندگی ساده و بی‌آلایش طلبگی را از دست نداد و دلسوزی و حرکت‌های جهادی او، الگویی برای زندگی و مدیریت جهادی است.

وی افزود: از دوستان مرحوم یحیی‌زاده می‌خواهم ساده‌زیستی او را به نمایش بگذارند تا همگان بدانند برای حل مشکلات مردم، نیازی به اشرافی‌گری نیست.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران خاطرنشان کرد: زنده بودن شهدا در نزد خداوند به معنای آن است که شهیدان جامعه خود را در همان مسیر امام حسین (ع) مدیریت می‌کنند.

مصلحی، ضمن بیان خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی در مورد امام خمینی(ره) گفت: ایشان سه مأموریت را دنبال می‌کردند که عبارت‌اند از ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری دنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج).

سخنران مراسم سالروز ارتحال مرحوم یحیی زاده، در تشریح علت عدم تحقق کامل حکومت اسلامی در ایران اذعان کرد: در طول این چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، دشمنان حتی یک روز از توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی دست برنداشتند و این چنین دشمنی‌هایی موجب شد حتی پیامبر نیز در تشکیل حکومت اسلامی به اهداف نهایی خود دست پیدا نکند.

وی با اشاره به برخی سخنان مطرح شده در روز ۲۲ بهمن سال‌جاری مبنی بر برگزاری رفراندوم اضافه کرد: یکی از توطئه‌های اوایل انقلاب، حمایت‌های زیاد بنی‌صدر از منافقان بود و این درحالی اتفاق افتاد که او ادعای برگزاری رفراندوم و داشتن رأی ۱۱ میلیونی را مطرح می‌کرد.

وزیر اطلاعات در دولت دهم با اشاره به مأموریت دوم امام خمینی(ره) مبنی بر ایجاد بیداری اسلامی تصریح کرد: امروز در کشورهای زیادی از جمله عراق، سوریه، بحرین و یمن بیداری اسلامی به وقوع پیوسته است و این درحالیست که در گذشته، کشورهای حوزه خیلج فارس بیش از ۷۰ میلیارد دلار برای ۸ سال جنگ تحمیلی به صدام کمک کردند.

مصلحی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت گفت: امروز آنچه از شیعه در دنیا وجود دارد، بخاطر حرکت حضرت زهرا (س) در مسیر دفاع از ولایت است.

سخنران مراسم با اشاره به سوابق زبیر در صدر اسلام خاطرنشان کرد: زبیر تنها شخصی بود که در اتفاقات بعد از رحلت پیامبر، برای حمایت از امام علی(ع) شمشیر کشید اما بعد از به خلافت رسیدن آن امام، اولین فتنه را که فتنه جمل بود، در برابر امیرالمومنین(ع)به راه انداخت.

وی در تبیین علت رخ دادن این تغییر رفتار، با اشاره به مسئله‌ی حقوق‌های نجومی اظهار داشت: در طول ۲۵ سال خانه نشینی امام علی (ع)، برای عده‌ای از بیت‌المال مسلمین سهم ویژه و ناعادلانه اختصاص داده شد به طوری که ثروت فردی مثل زبیر، توسط کاروانی از شتر حمل می‌شد.

وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنان خود گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه خود این مسئله را بیان فرموده‌اند که اولین علت ایجاد انحراف در حاکمیت دینی، نفاق است و این مسئله یکی از مصیبت‌های امروز ما در مسیر پیشرفت انقلاب و نظام می‌باشد.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*