پرونده‌ی فتنه؛ بخش دوم

نمازجمعه‌ی تاریخی

بسم الله الرحمن الرحیم

پرونده‌ی فتنه؛ بخش دوم

توضیح:

با گذشت ده سال از فتنه ۸۸ هنوز به صورت کامل، ابعاد خساراتی که دسیسه‌های دشمنان خارجی و پادوهای داخلی ایشان به انقلاب و مردم وارد ساختند، تبیین نشده است و متأسفانه هنوز هم هستند اشخاص و جریاناتی که با چشم‌پوشی بر واقعیات تلخ آن حادثه، تلاش در کتمان یا تحریف آن دارند.

به یاری خداوند متعال، به تدریج و همزمان با سالروز حوادث مهم سال ۸۸، بخش‌هایی از روزنوشت‌های مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی‌زاده که به بیان ابعادی از این فتنه پرداخته است، منتشر خواهد شد. باشد که قلم صادقانه آن فقید سفرکرده، چراغی باشد پیش روی آنان که می‌خواهند منصفانه، این مقطع از تاریخ انقلاب را بازخوانی کنند.

امروز و در دهمین سالگرد نمازجمعه‌ی تاریخی 29 خرداد 1388 به امامت امام خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) بخشی از روزنوشت‌های آن فقید سعید به همین مناسبت منتشر می‌گردد.

جمعه 29 خرداد 1388؛ شهرستان میبد

میخ‌کوب شدم!

در حالی که ظهر نزدیک بود و تصمیم به شرکت در نمازجمعه‌ی میبد داشتم، خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران آغاز شد. امام جمعه‌ی این هفته‌ی تهران، مقام معظم رهبری است که طبق حدس و گمان همه، برای اغتشاشات بعد از انتخابات می‌خواهد در خطبه‌ها موضع بگیرد. من پای خطبه‌ی ایشان که از شبکه‌ی 1 مستقیم پخش می‌شد، نشستم. خطبه‌ی اول 16، 17 دقیقه بیشتر نشد. خطبه‌ی دوم کلاً درباره‌ی انتخابات بود. در این خطبه آقا از 4 نامزد و سوابق آن‌ها (کروبی، میرحسین موسوی، رضایی، احمدی نژاد) تجلیل کرد و همه را داخل نظام دانست! از بعضی نقدهای هر 4 نامزد در مناظرات و تبلیغات که سیاه‌نمایی دولت فعلی یا دولت‌های قبلی بوده است، اظهار نارضایتی کرد. از اینکه بدون حکم قضایی در مورد بعضی سخن گفته شده، انتقاد کرد و البته نسبت به آقای هاشمی گفت که از بعضی منسوبان ایشان انتقاد شده که نظام ما در تخلّفات بین افراد فرقی نمی‌گذارد.

از اینکه از وقت انتخاب احمدی نژاد از سال 84 همواره آقای هاشمی رفسنجانی با او اختلاف نظر داشته، سخن گفته و از اینکه خود ایشان (1) هم با آقای هاشمی در موارد متعدد اختلاف سلیقه دارد، سخن گفت و از اینکه مواضع احمدی نژاد به ایشان نزدیک‌تر است، توضیح داد!

و از نامزدها خواست شکایت‌ها را از راه قانونی پیگیری کنند که ایشان تسلیم روش‌های غیر معمول و خیابانی نخواهند شد!

و در پایان آقا امام زمان(عج) را خطاب قرار داد و گفت این جسم ناقص و این مقدار کم آبرویی که دارد برای حضرت نثار می‌کند، صحبت کرد که همه را گریاند! خود من تا دقایقی نتوانستم آرام شوم! بعد تا شب که چند بار دیگر هم این تکه از خطبه را شنیدم، حتی جلوی جمع گریستم!

(1) مقام معظم رهبری

برای مشاهده‌ی متن کامل خطبه‌های نمازجمعه 29 خرداد 1388 کلیک کنید.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*