به یاد همراه همیشگی...

در رثای حاج حبیب

بسم الله الرحمن الرحیم

صبح امروز، یکی دیگر از بازماندگان دفاع مقدّس، به یاران شهیدش پیوست. حاج حبیب، «تربیت‌یافته‌ی مکتب امام راحل (قدس سرّه الشریف) و پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظلّه العالی) و از نسل شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) و از فضیلت‌های اخلاقی بسیار، برخوردار و جانباز فداکار بود.» این «سردار بزرگ اسلام»، در دوره‌ی نهم مجلس شورای اسلامی، به عنوان مسئول دفتر، «در کنار روحانی خدوم و مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آقای یحیی‌زاده (قدس سرّه) و سپس در دفتر امامت جمعه منشأ برکات فراوان و آثار بی‌نام‌ونشان شد. ایشان از چهره‌های نادری بود که از بیت ایثار و اخلاص و فداکاری و شهادت برخاست و از نوجوانی تا واپسین روزهای عمر خود در خدمت به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و مردم شریف کوشا بود.» (1)

تارنمای فرهنگی مرحوم حجة الاسلام یحیی‌زاده، ضمن آرزوی مغفرت و علوّ درجه برای آن مرحوم و عرض تسلیت به خانواده‌ی ایشان، سایر بازماندگان و دوستان آن مرحوم به ویژه حضرت آیت الله اعرافی، بخشی از دست‌نوشته‌ی مرحوم حجة الاسلام یحیی‌زاده را درباره‌ی آن فقید سعید منتشر می‌کند:

تصمیم گرفته‌ام آقای برزگری را به عنوان مسئول دفتر معرّفی کنم. با حبیب در این زمینه، چند جلسه صحبت کرده‌ام و حالا که بازنشسته است، … فرصت بسیار خوبی است [که] از توانایی‌های او استفاده کنم.

حبیب، نیرویی است که همواره به دنبالش بودم. سوابق، کارایی، تعهّد، اخلاق، ایثارگری، تحمّل، خوش‌نگری، خوش‌نامی، قدرت و اقتدار و … . امیدوارم بتوانم از ظرفیت او به خوبی استفاده کنم.

برگ‌هایی از روزنوشت‌های مرحوم یحیی‌زاده، سه‌شنبه 30 خرداد 1391

در رثای حاج حبیب


(1) قسمت‌های داخل گیومه، بخش‌هایی از متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی درگذشت مرحوم حاج حبیب برزگری است. متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت شهادت‌گونه‌ی سردار بزرگ اسلام، مرحوم آقای حاج حبیب برزگری (طاب ثراه) بسیار سهمگین و سنگین و غم‌بار بود. ایشان از چهره‌های نادری بود که از بیت ایثار و اخلاص و فداکاری و شهادت برخاست و از نوجوانی تا واپسین روزهای عمر خود در خدمت به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و مردم شریف کوشا بود.

وی درجوانی از بنیانگذاران سپاه میبد و آنگاه از فرماندهان دفاع مقدس و سپاه سرافراز الغدیر بشمار می‌رفت و سپس مدیریت صنایع دفاع یزد را بر عهده داشت و مدت‌ها درکنار روحانی خدوم و مجاهد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج‌آقای یحیی‌زاده (قدس سرّه) و سپس در دفتر امامت جمعه منشأ برکات فراوان و آثار بی‌نام و نشان شد و در پایان یاد و نام او در مصلای میبد جاویدان شد.

حاج حبیب تربیت‌یافته‌ی مکتب امام راحل (قدس سره الشریف) و پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) و از نسل شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) بود و فضیلت های اخلاقی و انقلابی به صورت بسیار کم نظیر در وجودش موج می‌زد و بارها به شرف جانبازی و ایثار و فداکاری نائل آمد.

اینجانب، که افتخار دوستی با وی را از نوجوانی داشته ام، با قلبی اندوه‌بار این مصیبت را به مردم شریف استان یزد و میبد و سپاه سرافراز الغدیر و همه‌ی داغ‌دیدگان و بازماندگان و دوستان و علاقمندان ایشان، بویژه والده ماجده و همسر گرامی و فرزندان عزیز و برادران محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و حشر با اولیاء و شهداء و برادر شهید سرافرازش و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای همه‌ی بازماندگان و بستگان محترم آن مرحوم از خداوند منان خواهانم. عاش سعیدا و مات سعیدا.

علی رضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*