فرزندم! ترا سفارش می کنم رضایت خدا را در رضایت والدین جستجو کن

متن درخواست طلبه حوزه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به مرحوم حاج آقای یحیی زاده رحمه الله علیه

باسمه تعالی

پدرم از شما می‌خواهم مثل همیشه که به خواسته های من جواب می‌دادید و مرا شرمنده لطف و محبت پدری خود می‌کردید. این دفعه نیز به خواهش من پاسخ دهید.
از شما خواهش می‌کنم دفترم را با نوشته های پر ارزش و با حکمت خود زینت دهید، باشد که من نیز آن‌ها را برای همیشه آویزه گوشم قرار دهم و در زندگی به کار برم (1/11/18)8
متن پاسخ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده به درخواست فوق
باسمه تعالی
قال علی علیه‌السلام :
هلک الناس الّا العالِمون و هلک العالِمون الّا العامِلُون و هلک العاملون الا المخلَصون و المخلصون علی خطر عظیم.
نزدیک ساعت هشت شب شنبه 25/ 11 / 81 می‌باشد، از قسمت آموزشگاه به قسمت خوابگاه (که هیچ کس در آن نیست) آمدم تا مقداری اوراق امتحانی و… را تکثیر نمایم، در کنار این دستگاه این تقویم را دیدم، آن قدر سرم شلوغ بود که ابتداً نمی‌خواستم آن را نگاه کنم چون احساس می‌کردم، همین طوری اینجا مانده است، ولی وقتی آن را برداشتم، نوشته بالا را دیدم و با همۀ کمی فرصت، دلم نیامد خواسته شما را بی پاسخ بگذارم، از خودم هیچ چیز نداشتم، روایت زیبای فوق از حضرت علی (علیه‌السلام) را برایت نوشتم، حتماً همه نابود خواهیم شد به جز کسانی که بالاترین درجات اخلاص را طی کرده باشند، آنان نیز تا دقیقه (90)، در معرض خطر جدی هستند، کافی است یک آن به خود واگذارده شویم!؟
همه خواهیم رفت، شاید دیری نپاید و زمانی نه چندان زیاد نگذرد که راقم و کاتب این سطور نباشد این سطور (احتمالاً) باقی بماند، دنیا همین است.yahyazadeh (114)
فرزندم! ترا سفارش می کنم رضایت خدا را در رضایت والدین جستجو کن! تعجب نکن که تعبیر والدین می‌نمایم! آری درست که پدرت وفات نموده است ولی باور کن انسان مؤمن وقتی می‌میرد بسیار بیشتر از هنگام حیاتش از زندگی فرزندانش و … اطلاع دارد بیشتر مراقب آنان است. شاید بیشتر توقع داشته باشد!
پس هم او را که هر کجا باشی بر تو نظارت خواهد داشت، هم مادرت که وقتی در کنارش هستی نظارت بر تو دارد، همواره از خود راضی دار.
قدر آن یکی را که در جهانی دیگر است و این یکی را که در کنارت است بدان.
برای سعادت و صلاح وسداد تو و برای مغفرت پدرت و برای سلامتی مادر و خانواده‌ات همواره دعا خواهم کرد.

التماس دعا
العبد الراجی الی غفران مولاه
ساعت 8:7
مورخ 25 / 11 / 81

 

 

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

یک نظر

  1. ابوالفضل امامی

    سلام به شما و تشکر بسیار فراوان از راه اندازی این پایگاه. یحیی زاده عزیز ژرف بود. دلمان تنگ ایشان است. یحیی زاده توی برزخ هم داره این ور و اون ور میدوه تا به کارای ما برسه. باورت میشه!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*