آخرین وصیت نامه ها 87 و 90

بسم الله الرحمن الرحیم

توضیحاتی درباره وصیت‌نامه‌های مرحوم یحیی زاده (رحمه الله علیه)

  1. پنج وصیت‌نامه(که در سال‌های ۷۲- ۷۴- ۷۹-۸۷- ۹۰ نوشته شده) را خود آن مرحوم، تماماً در یک پاکت دربسته قرار داده بودند و برای بعد از درگذشت خود، در محلی مشخّص، نگهداری می‌کردند.
  2. مدّتی بعد از درگذشت ایشان، در لابه‌لای دفاتر و نوشته‌های ایشان، به چند وصیت‌نامه دیگر نیز برخورد شد که مهم‌ترین آنها دو مورد بود: یکی مربوط به ایام جنگ تحمیلی در سال ۶۵ و دیگری در سفر عمره در سال ۷۸ که به عنوان روحانی کاروان، خدمت می‌کردند.
  3. به جهت مطالب آموزنده این ۷ وصیت‌نامه، این وصایا، در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ البته برخی بخش‌ها را که مربوط به خانواده بود، حذف کردیم و به‌جایش نقطه‌چین قرار داده‌ایم.

خداوند همه ما را برای سفر ابدی، آ‌ماده و عاقبت ما را ختم به خیر فرماید.

باسمه تعالی

والدین گرانقدر، همسر مهربان، فرزندان عزیزم و سایر بستگان، منتسبان و مرتبطانyahyazadeh (114)

خاضعانه و خالصانه از یکایک شما در مورد قصورها و تقصیرهای احتمالی معذرت خواسته و استحلال می‌نمایم! امیدوارم از من بگذرید تا إن‌شاء‌الله خدای مهربان نیز از من درگذرد!

انتظار دارم بر مرگ من بیتابی نکنید که مرگ، حق است و چاره‌ای جز آن نیست؛ من به‌ویژه در این اواخر از خدای قادر برای یکایک شما در مورد مرگم، صبر و تحمل، طلب نموده‌ام و إن‌شاءالله در این مورد به اجر صابران مأجور خواهید شد!

به جِدّ استدعا دارم برای آمرزش من دعا بفرمایید که شدیداً نیازمند به این دعا هستم!

در پایان از اینکه به علّت رعایت حال متوسّطین جامعه، همواره بر ساده‌زیستی و قناعت و پرهیز از زخارف مادّی پافشاری داشته و چه بسا شما را خاصّه همسر و فرزندانم را احیاناً به تکلّف و سختی انداختم، به‌طور ویژه طلب بخشش دارم و اطمینان دارم اگر بر این مهم، اجری داده شود، قطعاً سهم اصلی و عمده آ‌ن شامل شما خواهد گردید.

العبد الراجی إلی غفران مولاه  سید جلال بن سید محمود یحیی زاده

ساعت 40 : 1 بامداد 21/ 10/ 87

باسمه تعالی

الحمد لله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سید الأنبیاء و المرسلین و الأئمة المعصومین و اللعن الدائم علی أعدائهم أجمعین.

با درود به امام شهیدان و تمام شهیدان و نیز آرزوی سلامتی رهبر معظّم (مُدّ ظلّه العالی) مواردی را به عنوان وصیت خود یادآور می‌گردم:

  • از ملت فهیم و بزرگوار درخواست می‌کنم همچنان برای حفظ نظام اسلامی، دست از حمایت ولایت فقیه برنداشته و در همه برهه‌ها و بحران‌ها و همه زمان‌ها، پیرو رهبر معظّم باشند.yahyazadeh (159)
  • از اصحاب رسانه و صاحبان تریبون‌های عمومی می‌خواهم در همه موارد و مواقع با رعایت مصالح اسلام و نظام، به تنویر افکار عمومی و تبلیغ و روشنگری پرداخته و در این مسیر هرگز در دام جناح‌ها و جریانات قرار نگیرند.
  • از روحانیون و طلاب و حوزه‌های علمیه تقاضا می‌کنم از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده، به بهترین نحو استفاده نمایند که کفران و ناسپاسی موجب محروم شدن از این فرصت بسیار بزرگ الهی است و حتماً کفاف را سرلوحه همه کارهای خود قرار داده و – جز در مورد علم‌اندوزی و عمل صالح- به حداقل‌ها اکتفا نمایند.
  • عاجزانه از همه کسانی که مرا می‌شناسند و با هم مواجهه‌ای داشته‌ایم، استدعا می‌کنم چناچه حقی از آنها تضییع نموده‌ام، کریمانه از من درگذرند و از غفور ودود نیز بخواهند تا مرا مورد مغفرتش قرار دهد که این حقیر شدیداً به آن نیاز دارم!

از مردم باوفا و باصفای شهرستان‌های تفت و میبد که با آراء و الطاف خود همواره مرا شرمنده نمودند، استدعا می‌کنم از خطاها و قصورها و تقصیرهایم بگذرند!

از علماء و طلاب صالح و صادق وصمیمی که به آنها ستمی نموده‌ام، خاضعانه طلب بخشش می‌نمایم.

از رهبر معظّم، دولتمردان و مسؤولان عاجزانه استدعا می‌کنم مرا حلال فرمایند و برایم طلب آمرزش نمایند.

العبد الراجی إلی غفران مولاه   سید جلال بن سید محمود یحیی زاده

ساعت 2 بامداد 21/ 10/ 87

 باسمه تعالی

“وصیت‌نامه اینجانب سید جلال یحیی زاده”

  • خاشعانه و عاجزانه از خدای ستّار و غفّار برای همه معاصی‌ام، توبه و استغفار نموده و طلب مغفرت می‌نمایم!
  • خاضعانه از همه کسانی که در حقّشان ظلمی نموده‌ام یا نسبت به آنها قصور و تقصیری داشته‌ام، طلب عفو و حلالیّت می‌نمایم!
  • همه کسانی که به من تهمت و افتراء زده یا از من غیبت نموده، حلال نموده و امر آنها را به خدای رئوف واگذار می‌نمایم!
  • از بستگان و نزدیکان بویژه والدین معظّم و همسر دلسوزم که به صورت مضاعف و مستمر، مزاحم آنها بودم و بارها آنان را رنجانده‌ام، شرمسارانه طلب عفو و بخشش دارم!

الراجی إلی غفران مولاه!  سید جلال یحیی زاده

19/ 11/ 90

 

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*