آخرین ثبت‌نام- بخش چهارم

جمعه 23 دی 90

[جلسه با حضور چند تن از فعالان ستاد انتخاباتی]

… من ضمن تشکر، تأکید نمودم باید به دنبال مراعات ارزش‌ها باشیم. من (اگر دنیا داشته؛ اگر آخرت) 8 سال نماینده بوده‌ام و حالا زشت است که برای چند رأی، اخلاق زیر پا گذارم؛ اسراف انجام بدهم؛ آبروی کسی بریزم؛ تخریب کنم و… !

… قرار شد در هفته آینده با همین جمع، جلسه‌ای داشته باشم؛ قرار شد آنها نقطه‌نظرات خود را در مورد فردی به عنوان مسؤول ستاد و همچنین مسؤول نظارت و کنترل جهت جلوگیری از بداخلاقی‌ها [توسّط هواداران] (مسؤول حراست) و … به اینجانب ارایه کنند.

[بیم‌ها و نگرانی‌‌ها]

امشب هم اخباری شنیدم که مرا به هم ریخت…

من که به هیچ وجه، راضی به ردّ صلاحیّت هیچ کس نیستم و از ابتدا هم [به] مسؤولان ارشد مرتبط، گفته بودم به هر شکلی است، سعی کنند کسی از این آقایان کاندیدای این حوزه (تفت و میبد) رد نشود، حال مواجه هستم با ردّ صلاحیّت چند نفر از افراد…

از سوی دیگر، من همواره بر حضور همه افراد کاندیدا در عرصه و عدم رضایتم به دعوت به انصراف آنها، تأکید داشتم؛ حالا مواجه هستم که فشار برای انصراف … هم افزایش یافته است.

به هر حال اینگونه مسائل موجب شده بود شبی تاریک و غمبار داشته باشم. ازجمله شب‌هایی بود که با تمام وجود، با تمام و کمال میل، پسندیده‌ترین چیز را برای خودم، مرگ می‌دانستم! شاید در طول عمرم، به جز شب‌های عملیّات، هیچ گاه این قدر منتظر مرگ نبودم و برای آن، لحظه‌شماری نمی‌کردم؛ البته در آن عرصه و در آن مواقع، توقّع و انتظارم بیشتر مرگ سرخ و شهادت در راه خدا بود و حالا، هرجور مرگی که پیش آید و نوع آن خیلی برایم ملاک نیست!

راستی گاهی مرگ چقدر ارزشمند است و گاهی مرگ چه هدیه و تحفه بی‌بدیلی است!

شنبه 24 دی 90

[شکر بر عدم توفیق!]

اربعین غمبار حسینی تسلیت باد.

صبح اصلاً از خانه بیرون نرفتم. حضور در مراسم عمومی (مثل مراسم اربعین مصلی یا شهیدیه که مراسم معظمی است) بدون دعوت خاص در این ایّام نزدیک به انتخابات، صرفاً تبلیغاتی و ریاکارانه می‌دانم و از آن به شدّت متنفّرم! من حتی شرکت در برنامه‌های دیشب که همگی با دعوت‌های متعدّد بود، کُرهاً و برخلاف میل پذیرفتم و البته دعوت‌های دیگری مثل شرکت در برنامه‌ای که آموزش و پرورش … برگزار می‌کند و چند هزار نفر شرکت می‌کنند، نپذیرفتم و شرکت نکردم.

به هر حال صبح… در تنهایی با زیارت اربعین و عاشورا، حال کردم و خدا را بر این توفیق و عدم توفیق در حضور برنامه‌های عمومی شکر کردم!

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*