آیت الله اعرافی در محفل «بی قرار خدمت»:

بیقرار خدمت (43)

آیت الله اعرافی در ابتدای مراسم «بی قرار خدمت» از جوانان و علاقه مندان به اسلام و نظام اسلامی و خدمتگزاران به مردم تقدیر و تشکر کرد.
وی خاطرنشان ساخت: پرورش این جوان پرشور و شوق و علاقه مند و فداکار و ایثارگر از افتخارات بزرگ امام (ره)، انقلاب، رهبری و بزرگان ماست.
خطیب جمعه میبد ادامه داد: خدا اراده کرده است میان ملت ما، سرداران شهید، ایثارگران فرزانه برپاخیزند، انقلاب کنند و با دفاعی بی نظیر بر همه دشمنان فائق آیند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز به یاد عزیزی که یک سال در فراق او سوخته اید و سوخته ایم در این جا جمع شده ایم. این خانواده شهید داده برآمده از چنین انقلاب بزرگی است.
وی افزود: میبد افتخار می کند استاد امام (ره)، پایه گذار حوزه علمیه قم، سلسله جنان یک نهضت نوین در عالم جدید در این شهر و استان متولد شده است. ما به آیت ا… حائری و اندیشمندان بزرگ شهرمان افتخار می کنیم.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: خانواده ای مانند یحیی زاده که مجمع بسیاری از فضیلت ها، ایثارها، خدمات و مسئولیت هاست مایه افتخار ما هستند. ما به همه اینها می بالیم.
آیت الله اعرافی با توجه به حضور حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه هم با زبان ادب از یک مسئول خدوم و بزرگ و عزیز سخن گفته شده که از حضور ایشان در این مراسم تشکر می کنم. ایشان مقامات علمی و ادبی شان فراتر از مقامات سیاسی است.
وی ادامه داد: ادب فارسی به عرفان، اخلاق و حماسه تکیه زده است و این زبان فاخر، ظرفی برای همه مفاهیم عرفانی، اخلاقی و حماسه بزرگی است که در اسلام است. برخی از این عظمت ها در زبان عربی نگنجیده است.
آیت الله اعرافی اضافه نمود: ایرانی ها با آغوش باز و ذهن روشن این همه معارف بلند اسلام را پذیرا شدند. عرفان ناب اسلامی، اخلاق بلند انسانی و اسلامی و حماسه عاشورایی در ادب ما تجلی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: مرحوم یحیی زاده مجمعی از این سه ضلع عرفان، اخلاق و حماسه انقلابی بود.
خطیب جمعه میبد افزود: همه این روزگارها خواهد گذشت. آینده می ماند و خدمت های خالصانه. از یحیی زاده در خیلی چیزها باید الهام گرفت، یکی از آن ها خدمتگزاری خالصانه و بی نگاه به مزد و پاداش دنیوی است.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*