10 سال پیش در این روزها… 83/11/19

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ فعّالیّت‌های خودو برنامه‌هایی که در آن حضور داشت(اعمّ از جلسات مجلس یا جلسات اداری، ملاقات‌های مردمی یا با مسؤولان و …) می‌نمود.

این روزنوشت‌ها که تا قبل از حادثه سکته مغزی ایشان در اسفند ۹۱، ادامه یافت، مجموعه‌ای عظیم حاوی ۵۲ دفتر و حدود ۹ هزار صفحه را سامان داده است و منبعی گرانبها برای شناخت فعّالیّت‌های ایشان در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و حکایتگری صادق از روحیّات و انگیزه‌های آن مرحوم و مبانی نظری اقدامات و مواضع ایشان است.

همچنین این یادداشت‌ها سندی باارزش و مستند پیرامون مسائل مربوط به مجلس شورای اسلامی از آغاز دوره هفتم تا اواخر سال اول دوره نهم و نیز منبعی ذی‌قیمت برای تدوین تاریخ استان یزد و بویژه شهرستان‌های تفت و میبد در حدفاصل سال‌های ۸۳ تا ۹۱ است.

به یاری الهی ، تدریجاً بخش‌هایی از این روزنوشت‌ها که برای عموم قابل استفاده است، منتشر می‌شود.

دوشنبه 83/11/19
صبح برای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح (نظامی و انتظامی) به پادگان میبد رفتم و به تعبیر خیلی‌ها، سخنرانی داغی در صبحگاه، در جواب سخنرانی چهارشنبه شب گذشته بوش داشتم. این برنامه تا ساعت 9:30 طول کشید.
ساعت 10 صبح به حوزه خواهران رفتم. در جمع طلاب و اولیاء آنان، بیش از یک و نیم ساعت صحبت کردم و به سؤالات پاسخ دادم. نزدیک ظهر به منزل آمده و استراحت کوتاه نموده و ناهار و نماز، ساعت 13:30 با رانندگی جلال زاده و پیکان فرمانداری به سمت تفت حرکت کردم. ابتدائا از ساعت 15:30 به علی‌آباد آمدیم. وقتی آنجا رسیدیم ابتدا کسی ندیدیم؛ بعد یکی دو عضو شورا را دیدیم، گفتند تصمیم گرفتیم امروز برنامه‌ای نباشد و یک شب دیگری برنامه داشته باشیم ولی متاسفانه فراموش کردیم به شما خبر دهیم. با دو تا از اعضاء شورا مقداری از علی آباد (خیابان تازه تاسیس+ گلزار شهدا و دهستان) بازدید نمودیم؛ سپس به روستای مور دومین روستای این دهستان و در خانه آقای جلالیان عضو شورای مور رفتیم. ایشان بیسواد بود ولی عجیب کارشناسانه صحبت می‌کرد، مشکلات آنجا را گفت…
ساعت 17:30 به نصرآباد آمدیم، ابتدا به گلزار شهدا رفتیم و بعد در مسجد، نماز جماعت خواندیم و در جلسه‌ای که مسئول بهداشت و درمان، مسکن، آب و فاضلاب، بخشدار، دهدار شرکت داشتند و مردم زیادی هم شرکت نموده بودند و مردم سوال می کردند تا همه ما پاسخ دهیم و جلسه گرم و صمیمی بود، شرکت کردیم …
این جلسه تا ساعت 21 طول کشید. بعد از آن با جلال‌زاده و ماشین فرمانداری به سمت میبد حرکت کردیم. نزدیک ساعت 23 به خانه رسیدیم.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*