بازخوانی نطق‌های مرحوم یحیی زاده

نطق مورخ 16 مرداد 1386

بسم ­الله الرحمن الرحيم

با تسليت ايام شهادت امام هفتم، حضرت موسي‌بن‌جعفر (عليه‌السلام) و ارتحال مجتهد مجاهد، استاد زهد و اخلاق، حضرت آيت‌الله مشكيني و گراميداشت روز صدور فرمان مشروطيت و روز خبرنگار و تجليل از خبرنگاران صالح و صادق و تشكر ويژه از مجمع تشخيص مصلحت بعلت تأييد نظر شوراي نگهبان در رد طرح تجميع انتخابات مجلس هشتم و دولت دهم، مواردي را يادآور مي‌شوم.

1 ـ ابتدائاً اجازه دهيد ضمن احترام فراوان به ناطق قبل از دستور امروز و ضمن حمايت از بعضي از انتقادهاي محرز و مسلمي كه احياناً در بعضي از صحبتهاي ديگر صورت گرفته، نسبت به اين صحبتها چند نكته‌اي اشاره كنم.

اولاً، همه ملت ايران بهترين اشخاص براي ارزيابي اين سفرها هستند. اگر نظر ما و نظر موكلان ما يكسان است، چرا ما به ارزيابي دقيق از نظر مردم در مورد سفرها نمي‌پردازيم؟

ثانياً، اگر فكر مي‌كنيم كه اينگونه صحبتها و تلاشها موجب مي‌شود كه مجلس هشتم را نيز دراختيار خود بگيريم، بايد به تجربه جنجالهاي مجلس ششم توجه كنيم كه دقيقاً بخاطر همين نطقها و صحبتها از دست مجلس ششميها رفت و چنين وضعيتي پيش آمد.

ثالثاً، آيا مردم ما، ملت فهيم ما و همه موكلان ما نسبت به موضعگيري صريح و شفاف مقام معظم رهبري در مورد دولت نهم و همه تلاشهاي دولت نهم و همچنين سفرهاي استاني دولت نهم بي‌خبرند، آنرا نمي‌دانند؟ آيا اين موضع با مواضع مقام معظم رهبري هماهنگ است؟

نطق مرحوم یحیی‌زاده مورخ 16 مرداد 1386

نطق مرحوم یحیی‌زاده مورخ 16 مرداد 1386

 

2 ـ وهابيت بيش از آنكه يك گروه مذهبي باشد، يك گروهك سياسي ساخته و پرداخته استعمار است و از همين‌رو هر از چندي بنحوي بدنبال اداء دين خود بوده و مواضعي مي‌گيرد كه اجراي همان سياستهاي كينه‌توزانه و ديكته شده آمريكاست. در سال «اتحاد ملي و انسجام اسلامي» آنچه ضرورت دارد موضعگيري متحدانه و منسجمانه جهان اسلام بويژه علماي اهل تسنن در برابر مواضع انحرافي و استكباري اين گروه است. البته دولتها بويژه دولت سعودي كه طي چند سال گذشته همواره از اين گروه فشار صدمه و لطمه ديده است، نبايد اجازه دهد اين گروه به شكلهاي مختلف بويژه در حرمين شريفين، مكه و مدينه كه به همه مسلمانان تعلق دارد، ضيوف الرحمن مورد تعرض و بي‌احترامي اين افراد كج فهم و وابسته قرار گيرند.

3 ـ به رئيس‌جمهور پر تلاش و نستوه و وزير محترم كشور يادآور مي‌شوم استان يزد از اول سالجاري به علت بيماري استاندار متدين و متعهدش بدون استاندار بوده است. استاندار عزيز يزد بارها اصرار نمود كه هرچه سريعتر فرد ديگري معرفي نماييد و بالاخره مدتي است استعفاء نيز تقديم كرده است. ولي متأسفانه طي اين مدت، دولت براي انتخاب استاندار امروز و فردا مي‌كند. در اين فضا گروههاي مختلف سياسي نهايت استفاده را برده و به جهت اهداف بعضاً سياسي هر روز نام جديدي را بر سر زبانها مي‌اندازند. انتشار بعضي از اين نامها موجب ناراحتي و بي‌اعتمادي مردم متدين و صبور استان يزد گرديده است.

رئيس‌جمهور عزيز و موفق! فرصت مغتنم دولت كوشاي شما در استان يزد به سرعت برق و باد از دست مي‌رود. آيا شايسته نيست سريعتر اقدام كنيد تا مديران موجود پرتلاش بتوانند حول محور استاندار به توفيقات بيشتري دست يابند؟

4 ـ طي سالهاي گذشته همواره مردم متين و متدين شهرستان ميبد كه داراي تمدن غني و چند هزار ساله است و دومين جمعيت استان و البته كمترين وسعت را در بر دارد، شاهد يكسري بي‌مهريها و احياناً نابرابري و تعدي بوده‌اند. بخاطر همين احساس هنوز اين شهرستان و شهرستان همجوار شاهد حريم مشخص و طرح جامع نمي‌باشد. در اين شرايط و در سال «اتحاد ملي و انسجام اسلامي» سازمان نقشه‌برداري كشور نقشه‌اي از شهرستان ميبد و شهرستان همجوار ترسيم نموده و يك سوم ميبد را در آن شهرستان قرار داده است. مناطقي كه هيچگاه و هيچكس ادعايي بر آن نداشته است و متأسفانه اين نقشه از سوي سازمان به شهرستان ابلاغ مي‌شود. مردم به محض اطلاع بشدت عصباني و ناراحت شده، تجمعاتي صورت مي‌دهند. اين موضوع زمينه را براي تعدادي از افراد بازيگر سياسي جهت زير سؤال بردن نظام و دولت مهرورز ايجاد مي‌كند كه اگر خردمندي مسؤولان شهرستان و سرعت عمل مسؤولان استان نبود، غائله‌اي صورت مي‌گرفت كه همه ما در محضر الهي سرافكنده بوديم.

مردم ولايت‌مدار و متدين و عدالتخواه به وعده مسؤولان مبني بر تسريع در تصحيح اين نقشه آرام مي‌گيرند كه استدعا دارم دستور دهيد هرچه سريعتر انجام پذيرد. هرچند در حذف نقشه از سايت و تأييد و تأكيد بر اشتباه اقدام شده است. ضمناً بايد پاسخ داده شود كه چه كسي متقاضي تهيه نقشه بوده و چه كساني تهيه كرده‌اند؟

5 ـ ضمن تشكر فراوان از دولت كريمه به علت تصويب نمودن شهر شدن بفروئيه اين پرجمعيت‌ترين روستاي استان، اميد است به ساير خواسته‌هاي منطقي تقسيماتي مردم اين حوزه، بويژه شهرستان شدن بخش (70) ساله نير و همچنين بخش شدن دهستان پرجمعيت گاريزات عنايت نموده، باتوجه به پيگيريهاي طولاني مردم و مسؤولان هر چه سريعتر در اين مورد نيز اقدام فرماييد.

والسلام عليكم و رحمه ­الله و بركاته

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*