روزنوشت مرحوم یحیی‌زاده در ایام حج؛ 12 مهر 1391

دل‌تنگی‌های ایام حج

[برگ آغازین دفتر 50]

چهارشنبه 91/7/12

چند روزی است اعزام کاروان حجاج به دیار وحی برای انجام مناسک حج واجب آغاز شده است. در این روزها مثل چند سال اخیر، تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، گاهی برنامه‌هایی زنده از حال و هوای آن دیار پخش می‌کند و البته عمدتاً از مدینة النبی، زیرا سفر به مکه از دیروز تازه آغاز شده است.

واقعاً من تاب دیدن چنین گزارش‌هایی [را] ندارم. هر وقت گزارشی زنده از آن دیار پخش می‌شود، به یاد روزهایی می‌افتم که در آن دیار بودم، خود را در موسم حج و در سفرهای متعدد عمره و در آنجا می‌بینم، به یاد خاطرات آن روزها می‌افتم، به یاد فرصت‌هایی که دیگر هرگز نخواهم داشت، به یاد روحیات آن روزهایم، به یاد خدا، به یاد پیامبر(ص)، به یاد مادرم حضرت زهرا(س)، به یاد ائمه بقیع علیهم‌السلام، به یاد مدینه، مکه، منی، مشعر، عرفات، کعبه، حَجَر، حِجر، مُلتزم، مُستجار، زمزم، صفا، مروه، بقیع، [قبرستان] ابوطالب، شِعب، اُحد، مساجد سبعه، و… واقعاً به شدت دلم می گیرد! لذا سعی می‌کنم این برنامه‌ها را نبینم.

اما در این روزها یک بار دیگر عظمت اسلام و مسلمین بیشتر روشن شد. بعد از اینکه آمریکا و اسرائیل فیلمی سینمایی ساخته و در آن به پیامبر اسلام(ص) توهین کردند، مسلمانان عالم در هر سطحی از مسلمانی که بودند، یک لحظه آرام نداشتند و 21 روز است که در سراسر دنیای اسلام و در دنیای کفر هر جا چند مسلمان وجود دارد، مسلمانان در اعتراض به این هتاکی آرام و قرار ندارند، در کشورهای تازه بیدار شده همانند لیبی و چند کشور دیگر به سفارتخانه‌های آمریکا حمله شد و بعضی سفرای آمریکا کشته شدند.

آمریکا خیلی خوب در این ایام فهمید که چه خبطی کرده است! و چقدر بی عقلی کرده است! واقعا باید به مسلمانی خود ببالیم و این اسلام نازنین، چقدر به ما ارزش و ارج و قیمت داد، خدایا بر این نعمت عظمی تو را شاکریم.

خدایا ما را همواره پایبند به این آئین قرار بده و ما را مسلمان زنده بدار، مسلمان بمیران، مسلمان محشور کن. آمین یا رب العالمین.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*