اگر نماینده مجلس نمی شد… ؟

قبل از این که حاج آقای یحیی زاده تبلیغات دوره نهم نمایندگی مجلس رو شروع کنند، روزی در مجلس یادبود مرحوم حاج شیخ مهدی روحانی (ره) امام جمعه موقت میبد با هم شرکت کردیم ، مجلس توی مسجد دوازده امام (ع) فیروزآباد برگزار می شد، حدود ساعت 9 بود من و حاج آقا یحیی زاده و حاج آقای فیاضی ( معاونت آموزش حوزه های استان یزد ) با هم داخل مسجد شدیم و اومدیم کنار درب بزرگی که عقب مسجد بود نشستیم.
بحث در مورد انتخاب شدن یا نشدن حاج آقا بسیار داغ بود، من که کنار حاج آقا نشسته بودم از ایشون پرسیدم که خوب آخرش چاره ای نبود باید شما هم نامزد انتخاباتی می شدید ولی یه سوال دارم ، که دوست دارم خیلی کامل جوابمو بدی ، حاج آقا با یک تبسم بسیار ملیح فرمود : بفرما !
پرسیدم حاج آقا به هردلیلی اگه نماینده مجلس نشدی می خوای چی کار کنی؟
فرمود: خدا رو شاهد می گیرم که اگر نماینده نشم – که آرزوی قلبیم هم همینه – دوست دارم در یکی از دو شهر مدینه یا مکه به عنوان خدمتگذار زوار در بعثه مقام معظم رهبری مشغول شوم، چرا که اولا اگه مدینه بشه خدمتگذار زائر اقلا 5 معصوم یا 6 معصوم (ع) هستی که بزرگترین افتخار یک مؤمن است و اگر هم مکه بود باز هم خدمتگذار زائر بیت الله الحرام هستی ( اظهار محبت ایشون به مدینه بیشتر از مکه بود ) و ثانیاً بعد از این همه دردسرهای نمایندگی چند سالی هم از غوغای سیاست دور باشم برای سلامتی خودم هم بهتره! و ثالثاً افرادی در بعثه مقام معظم رهبری مشغول هستند که قبلا به عنوان معین روحانی کاروان مشغول بودند که من روحانی اون کاروان بودم پس شاید راندمان کاری من هم کمتر از اونا نباشه چه بسا بتونم خدمتگذار خوبی باشم. نم
یادمه حاج آقا وقتی در این موضوع صحبت می کردند بسیار حالت شادی داشتند که انگار آرزوشون همینه. ( هر چند یقین دارم الان به آرزوشون رسیدند ).

فارغ التحصیل و مدرس حوزه علمیه میبد

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*