آیت الله اعرافی : مرحوم يحيي زاده در بسياري از جهات شخصيتي ممتاز و بي نظير بود

بیانات امام جمعه محترم آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه 23 فروردین 92

آيت الله اعرافي با اشاره به ويژگي هاي يك نماينده شايسته در مجلس گفت : مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده از نمانيدگان متعهد به اسلام و ارزشهاي الهي ، اهل طرح و دانش ،‌ حضور عالمانه ، پي گيري و عدالت در رفتار و اهل تذكر و نگاه ملي بود و در فراز و نشيب هاي سياسي كشور صاحب هوشمندي و بصيرت و نگاه عميق به جامعه بود .

dsc07962

امام جمعه ميبد در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته در مصلي بزرگ آيت الله اعرافي كه مزين به قدوم 50 نفر از خادمان امام رضا (ع) بود؛ ايام سوگواري بانوي يگانه اسلام حضرت زهرا سلام الله عليها را به شيفتگان خاندان رسالت و امامت تسليت گفت و از همه كساني كه با برپايي مجالس و محافل عزا در تكيه ها و حسينيه ها مشعل سوگ فاطمه زهرا سلام الله عليها را روشن نگه داشته اند قدرداني كرد.
به گزارش میبد آدینه ، آيت الله اعرافي در ادامه ارتحال حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم شريف تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي را به پيشگاه ولي الله العظم ، مقام معظم رهبري ، ملت بزرگ ايران و بويژه مردم قدرشناس استان يزد تسليت گفت .
خطيب جمعه ميبد همچنين از همه مسئولين در رده هاي كشوري ، استاني و شهرستاني و مردم قدرشناس استان كه از نقاط دور و نزديك در بزرگداشت اين روحاني جليل القدر شركت داشتند قدرداني كرد .
آيت الله اعرافي در ادامه با اشاره به ويژگي ها و فضائل فردي و اجتماعي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيي زاده گفت :مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده كه بيش از 35 سال در شرايط گوناگون در كنار هم بوديم در بسياري از جهات شخصيتي ممتاز و بي نظير بود.
ويژگي هاي شخصيتي مرحوم يحيي زاده :
امام جمعه ميبد با اشاره به استعداد سرشار مرحوم يحيي زاده گفت: ايشان از همان دوران طلبگي از هوش و استعداد سرشاري برخوردار بود كه با احساس دروني و شوق حوزه را براي كسب معارف الهي برگزيد و اين استعداد را براي اسلام هزينه كرد .
خطيب جمعه ميبد اطلاعات جامع و وسيع ايشان در قلمروهاي مختلف علوم انساني ، مسائل روز و مسائل سياسي و اجتماعي را از ويژگي هاي بارزوي برشمرد و افزود: مرحوم يحيي زاده هميشه با مطالعه عميق و اطلاعات كامل در مجلس حضور مي يافت .
امام جمعه ميبد ، ولايتمداري ، مسئوليت پذيري ، تواضع ، ايثار و گذشت ، شجاعت و خطر پذيري ، رعايت شرايط رفاقت و صميميت ، عشق به مردم و خدمت بي مزد و منت ، روحيه قوي در تربيت و پرورش افراد در حوزه هاي مختلف و بصيرت و هوشمندي را از ويژگي هاي بارز مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده برشمرد و افزود : مرحوم يحيي زاده از نمايندگان تراز اول مجلس شوراي اسلامي و متعهد به اسلام و ارزشهاي الهي بود كه همه امور خود را با محوريت حجت شرعي ، ولايت و رهبري و به مصلحت مردم و نظام تنظيم كرده بود.
وي با بيان اينكه ايثار و گذشت در وجود او تجلي داشت خاطرنشان كرد : ايشان از مكتب امام صادق و از مدرسه فاطمه زهرا آموخته بود كه بايد اهل ايثار و گذشت بود و اينها همه از فضيلت هايي است كه اين روحاني جليل القدر از آن برخوردار بود و جامعه و روحانيت و مسئولين ما بايد از خاندان امامت و ولايت بياموزند .
آيت الله اعرافي با اشاره به ويژگي هاي يك نماينده شايسته در مجلس گفت : مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده از نمانيدگان متعهد به اسلام و ارزشهاي الهي ، اهل طرح و دانش ،‌ حضور عالمانه ، پي گيري و عدالت در رفتار و اهل تذكر و نگاه ملي بود و در فراز و نشيب هاي سياسي كشور صاحب هوشمندي و بصيرت و نگاه عميق به جامعه بود .
خطيب جمعه ميبد تصريح كرد: امروز روحانيت و مردم و جامعه ما به چنين شخصيت ها و روحيه نياز دارد و بايد نسل جوان ما با الگوگيري از چنين شخصيت هاي دلسوز براي سعادت جامعه گام بردارند .

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*