ابوترابی فرد: مرحوم یحیی‌زاده نماد ارزش‌های اسلامی‌ و ‌اخلاقی بود + فایل صوتی

به گزارش نارین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد پیش از ظهر روز پنجشنبه در مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده نماینده فقید مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی که همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) در مصلی ایت الله اعرافی شهرستان میبد برگزار گردید، اظهار داشت: بدون تردید منش علما و شخصیت‌های طراز اول تربیت یافته در مکتب امام صادق علیه السلام در شکل‌گیری دینی، اخلاقی و رفتار مبتنی بر آموزه‌های دینی مردم استان یزد نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای داشته است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت‌هایی نظیر شهید محراب آیت‌الله صدوقی و مبارزانی چون آیت‌الله اعرافی و آیت الله خاتمی هرکدام یک نهاد برجسته و پرچم برافراشته در خدمت امام و انقلاب در استان یزد بودند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: وجود چنین علمایی سبب شده که مردم این استان را به فقاهت‌، عدالت‌، بصیرت و دین و سیاست آراسته کند.
وی افزود: مرحوم حجت الاسلام یحیی‌زاده یکی از نمادها و ارزش‌های اسلامی‌، ‌اخلاقی بود که مسیر درست را طی می کرد و امیدواریم ما هم این مسیر را بشناسیم و به شایستگی بپیماییم.
وی همچنین افزود: کار جهادی نیازمند تبدیل شدن به قدرت اقتصادی است و استان یـزد، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع استکبار و امریکا در قبال ملت مظلوم ایران گفت‌: موضع امریکا در برابر ملت ایران با تحریم و فشار این است که ملت ایران به دانش و فناوری‌های نوین و مرزهای علم و دانش دست پیدا نکند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود‌: اگر استکبار و قدرت‌های بزرگ غرب تا دیروز عربده می‌کشیدند که سایت‌های هسته‌ای ایران باید تعطیل شود، امروز ملت بزرگ ایران از ۱۹۰ سانتریفیوژ به بیش از ۱۹ هزار سانتریفیوژ آن هم از نوع نسل جدید دست یافته است.
وی با بیان اینکه قدرت‌های غربی امروز با ایران هسته‌ای در قله قدرت‌، مجبور به مذاکره هستند، افزود: پارلمان اروپا در برابر صبر و اقتدار و پایداری ملت ایران شکست را تجربه کرده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش قدرت ملی و رشد اقتصادی را مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و پارلمان اروپا خواند و افزود: باید اقتصاد مبتنی بر کار و تلاش سرلوحه همه مردم و مسئولان باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به استخراج نفت و تکیه بر اقتصاد نفتی گفت‌: هر چند استخراج نفت و گاز به ویژه از میدان های مشترک باید در اولویت ملت ایران باشد اما باید با علم و دانش و تکنیک و فناوری تمام استخراج‌های در داخل مبدل به کالاهای با ارزش افزوده بالا شود.
وی به شعار مقام معظم رهبری در سال۹۳ مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت‌: دولت، مجلس، قوه قضاییه،‌ کارآفرینان، دانشگاه و دانشجو و استادان و علما و روحانیان و مردم بدانند که امروز برای رسیدن به قدرت بزرگ اقتصادی و فرهنگی نیازمند به کار جهادی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین به نقش برجسته رهبری در خلق حماسه ۲۴ خرداد و حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سال ۹۲ اشاره کرد.
وی با بیان اینکه بعضی از اهل قلم می‌خواهند ریشه عقیده، استقلال سیاسی و اخلاق را در جامعه بزنند گفت‌: مسئولان باید مراقب باشند.
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده در دوره های هفتم، هشتم و نهم، نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بود که ۲۰ فروردین سال گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان فیروزگر تهران دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

Download “سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی فرد”

abootorabi.mp3 – 319 بار دانلود شده است – 15,84 مگابایت

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*