ابوترابی فرد:یحیی زاده منادی انسجام بود

به گزارش خبرنگار میبد خبر:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایستادگی و استقامت در راه مستقیم را از ویژگی مردم استان برشمرد و افزود: زنان این دیار به دین داری، عفت، تربیت فرزندان شایسته و وفاداری نسبت به همسر شناخته شده اند. مردان، جوانان استان یزد از ارزش های تربیت متعالی اسلام بهره های وافری برده اند. نمایندگان متدین این استان در مجلس همانند عالم بزرگواری چون یحیی زاده نمادی از ارزش های اسلامی و اخلاقی هستند.
وی ادامه داد: نقش علما و شخصیت های تراز اول تربیت یافته در مکتب امام صادق(ع) در شکل گیری شخصیت دینی و اخلاقی و رفتار مبتنی بر آموزه های دینی مردم استان نقش کلیدی و تعیین کننده ای داشته است.
ابوترابی فرد خاطر نشان ساخت: از ویژگی ها علمای این دیدار، دین داری، دین باوری و دین شناسی را آن گونه اسلام ناب برای جامعه بشری ارائه کرده می توان یافت. لذا هر کدام فقیه سیاستمدار در خدمت انقلاب و اسلام و امام بودند.
سیاست مداران ما باید سیاستشان قرآنی باشد
وی اضافه کرد: همه حیات بشر، زندگی انسان باید از قرآن باشد. زندگی سیاسی ما باید قرآن باشد. سیاست مداران ما باید سیاستشان قرآنی باشد. تکیه امام و رهبری بر همین حقیقت است. دغدغه دارند، فریاد می زدند، هشدار می دهند، نگرانند، مبادا سیاست از دین فاصله بگیرد. سیاست ما باید عین دیانت ما باشد.
ابوترابی فرد با بیان اینکه در یک نظام اسلامی سیاستمداران باید به معنای واقعی کلمه عادل باشند تصریح کرد: سیاست مدار به معنای واقعی کلمه مانند حضرت علی (ع) اهل بصر و صبر باید باشند. هم راه را بشناسند هم در راهی که می شناسند استوار باشند. به عبارت دیگر باید جامعه اسلامی از رجس پاکیزه باشد.
جامعه اسلامی باید در قله عدالت باشد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خداوند جهل را نمی پذیرد. جامعه اسلامی نباید به جهل آلوده باشد. جامعه اسلامی باید در قله عدالت باشد. در اوج قدرت باشد. به خاطر همین رهبر بر اقتدار ملی تاکید دارند. اقتدار ملی ثمره ناب تفکر اسلامی است.
وی ادامه داد: ۲۰۰ سال کشور ما بازیچه استکبار بود. کشور ما را به میدان هوس رانی و قدرت طلبی خود تبدیل نمودند. در این مدت هم شخصیتی ملی، علمی و قدرت سیاسی ما در معرض آسیب و تهدید جدی قرار گرفت. چون رهبران صالح مدیریت کشور را در دست نداشتند.
از نگاه قدرت های استکباری نباید به دانش و فناوری های نوین راه پیدا کرد.
ابوترابی فرد فریاد بلند ملت ایران را باعث سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانست و اظهار داشت: انقلاب ما یک نظام سیاسی با محوریت ولایت فقیه بنیانگذاری کرد. نظامی که اسلامیت و جمهوریت دو رکن اساسی آن است. مردم سالاری دینی کار بزرگ ملت ایران بود. این گام بلند جریان حرکت اسلامی در دنیای اسلام ر هموار کرد.
وی افزود: اگر امروز در دنیای اسلام منافع غرب مورد تهدید است به برکت فریاد بلند ایران است. پیروزی دیگری که اتفاق افتاد این بار در عرصه تحریم ها و تهدید ها بود. برای اینکه ملت به دانش و تکنیک دست پیدا نکند. ملت در مرزهای علم حرکت نکند. از نگاه قدرت های استکباری نباید به دانش و فناوری های نوین راه پیدا کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مستکبرین جهان دیروز عربده می کشیدند که باید  سایت های هسته ای ایران تعطیل شود، تا ما در مورد تحریم ها مذاکره داشته باشیم. امروز شما ۱۹۰ سانتریفیوژ را به بیش از ۱۹ هزار از نسل جدید تبدیل نمودید. آب سنگین اراک بیش از ۸۷ درصد پیشرفت داشته است. امروز چون ایران در موضع قدرت است مجبور به مذاکره هستند.
ابوترابی فرد درباره قطعنامه حقوق بشری پارلمان اروپا اضافه نمود: در قطعنامه ای که پارلمان اروپا به بهانه حقوق بشر برعلیه ایران صادر کرده است. برای آن است که در برابر صبر و اقتدار ملت ایران شکست را تجربه کرده اند. می توانند شکست را پوشش دهند. شعاری بدهند. شما در صحنه عمل با ایران مقتدر آراسته به دانش هسته ای که سایت هسته ای او فعال است مجبور شده اید مذاکره کنید.
تیم مذاکره کننده با موضع قدرت با این شیاطین مذاکره کنند
وی از تیم مذاکره کننده خواست با موضع قدرت با این شیاطین مذاکره کنند و از منافع ملی دفاع کنند. هیچ تحلیل گر خارجی گمان نمی کرد که بعد از فشار، تهدید، تحریم و تنگناهای اقتصادی که مردم تجربه کرده اید دست به خلق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد و ۲۲ بهمن بزنید. این برآمده از قدرت اراده رهبری و استقامت ملت ایران است. مگر می توان انکار کرد سنگینی تحریم بر زندگی مردم و طبقات ضعیف و متوسط جامعه را. شما در اوج این تنگناها حماسه سیاسی ۲۴ خرداد را خلق کردید در اوج آرامش، امنیت و اقتدار.
دنیا می بیند قدرت ما از بصیرت ملت ایران است
ابوترابی فرد ادامه داد: دنیا می بیند قدرت ما از این بصیرت ملت ایران است. این جایگاه باید استحکام پیدا کند و تیم مذاکره کننده با این اقتدار با شجاعت از منافع ملی دفاع کند. ملت همراه است و همراهی را نشان داده است. رهبری مدیریت را با قدرت در دست دارد.
یحیی زاده منادی انسجام بود
سخنران این مراسم یکی از ویژگی های مرحوم یحیی زاده را منادی وحدت دانست و خاطرنشان ساخت: یحیی زاده منادی انسجام بود. وحدت ارزش اسلامی است. ما باید در قله قدرت قرار بگیریم. وحدت ملی را باید پاس بدریم. نباید زمینه اختلاف را به وجود آورد.
اقتصاد ایران باید اقتصادی مبتنی بر تلاش و کار مثل مردم استان یزد باشد
ابوترابی فرد ادامه داد: اقتصاد ایران نباید مبتنی بر فروش نفت باشد. اقتصاد ایران باید اقتصادی مبتنی بر تلاش و کار مثل مردم استان یزد باشد.
وی اضافه نمود: اگر بخواهیم از اقتصاد مقاومتی تعریف ارائه کنیم باید به استان یزد بیایم. یعنی مردم سختکوش یزد. تولید فراوان و مصرف حداقل. یعنی تولید با کار و تلاش، نه استخراج و فروش نفت. اقتصاد مقاومتی یعنی قطره قطره نفت را از میادین مشترک استخراج کنیم. میادین نفت و گاز مشترک در اولویت است. نه اینکه استخراج کنیم و به قیمت ارزان بفروشیم. استخراج کنیم با علم به کالاهایی که چند برابر ارزش افزوده تبدیل کنیم و به فروش برسانیم.
مدیریت جهادی باید در کشور وجود داشته باشد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کد: ما باید کار خود را بفروشیم. تولید خود را بفروشیم. باید تولید ناخالص ملی به بالاترین سطح ممکن افزایش پیدا کند. مدیریت جهادی باید در کشور وجود داشته باشد. اگر رهبریِ رهبری نبود حماسه ۲۴ خرداد خلق نمی شد. کسانی که در تضعیف رهبری قدم بر می دارند می دانند این کار بزرگ با رهبری استثنای خلق شد.
وی ادامه داد: کسانی که در متن مسائل سیاسی کشور قرار دارند می دانند در سال های ۹۱ و ماه های نخست ۹۲ چه چالش های را داشته ایم. رهبری مبتنی بر عقلانیت، ایمان، بصیرت و شجاعت و اقتدار رهبر معظم انقلاب بود که ما را از آن چالش به خلق یک حماسه بزرگ سیاسی و بر داشتن یک گام بلند در عرصه اقتصاد هدایت کرد. این مدیریت مبتنی بر دانش و علم است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مدیران جامعه، دولت، مجلس، دستگاه قضا، کارآفرینان، دانشگاهیان و… گفت: امروز نیازمند به کاریم. نیازمند کار جهادی هستیم. نهایت سعی و کوشش برای اینکه انقلاب باید به یک قدرت اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.
آسیب های فرهنگی جوامع را تهدید می کند
وی از مسئولین فرهنگی خواست از مجالسی که برای ائمه اطهار برگزار می شود استفاده کنند وی گفت: ما باید از این بسترها و ریشه ها استفاده کنیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: آسیب های فرهنگی جوامع را تهدید می کند. دنیای امروز خانه است، دهکده نیست. ما تحت تاثیر امواج های تخریب کننده فرهنگ و دین قرار داریم. اگر امواج این عصر نبود قصه بیداری اسلامی صورت نمی گرفت. غزه محصول پیوند فرهنگ اسلام باقدرت رسانه ای امروز است. ما باید از این قدرت رسانه ای استفاده کنیم تا کمتر آسیب ببینیم. در خانه ای زندگی می کنیم که در بسیاری از اتاق های آن ریشه های اخلاق را می زنند. باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. رسانه ها، مدیران فرهنگی کشور مراقب باشند بعضی از اهل قلم می خواهند ریشه اخلاق، سیاست و عقیده را بزنند.
مردم ایران از استان یزد درس بگیرد
وی درباره شعار امسال اشاره کرد: اقتصاد و فرهنگ یعنی ایران باید به یک قدرت بزرگ تبدیل شود. مردم ایران از استان یزد درس بگیرد. اسراف از مهمترین رذایلی است که قرآن مقابل آن صف آرایی کرده است. نباید ایران بیش از دو برابر کشورهای مصرف کننده انرژی مصرف کند. ما ۷۵ درصد انرژی را در خانه مصرف می کنیم نه در کارخانه. باید مصرف انرژی از خانه به کارخانه منتقل شود و بالاترین بهره بری مورد توجه قرار گیرد.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*