مصاحبه با آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد

آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد

 برخورد و آشنایی من با ایشان در حد مسائل کاری و جلسات بود. از ویژگی‌های ایشان این بود که در کار خود بسیار جدی بود و پشتکار داشت و در واقع در طول دوره نمایندگی خود مخلص بود. هدف ایشان کار و خدمت به مردم بود. ساده‌زیستی ایشان یک امتیاز بود. روحیه مردمی داشت و همه از این ویژگی ایشان آگاه هستند تا حدی که برای رفت و آمد در میبد از موتور خود استفاده می‌کرد. من شاهد بودم که به دورافتاده‌ترین مناطق حوزه انتخابیه خود هم سرکشی می‌کرد.

پیگیری آب استان

حشر و نشر خوبی با مردم داشت. در جلسات پیگیری حضور داشت که نماینده‌ها کمتر در این جلسات حضور پیدا می‌کنند؛ چه در جلسات فرهنگی که مقید بود در جلسات شورای فرهنگی که دعوت می‌شد شرکت کند و چه در جلسات مربوط به آب استان که در تمام جلسات مربوط به آب استان حضور داشت. در مجلس در ارتباط با مسئله آب استان پیگیری فراوانی کرد و جلسات زیادی برگزار کرد و به این مسئله بسیار حساس بود.

اخلاص و سرسپردگی به ولایت

انسانی بی‌آلایش و در کار خود مخلص و پیگیر بود. کار برای مردم را زحمت نمی‌دید و لذا خستگی نداشت و ابراز خستگی نمی‌کرد و به طلبگی و کار حوزوی خود نیز علاقه‌مند بود. انسانی بود که خود را سپرده ولایت کرده بود و تابع امر رهبری بود. ولایت‌مدار بود و به رهبری علاقه داشت و مطیع امر ایشان بود و نشانه آن هم این بود که در این زمینه خیلی تلاش می‌کرد و کارهای خود را بر مبنای امر رهبری قرار می‌داد.

پرهیز از غیبت و تهمت

از کمتر کسی گله یا اظهار رنجش می‌کرد. غیبت و تهمت به کسی روا نداشت و این‌ها همگی از صفاتی است که اگر در شخصی باشد، می‌توان او را انسان کامل نامید.

ایشان با تاکید بر وحدت می‌کوشید انسجام ایجاد کند و مخصوصا در حوزه انتخابیه خود بر این مقوله اصرار داشت. با افرادی که در زمان انتخابات رقابت داشت، بعدها صمیمی می‌شد و کینه کسی را به دل نمی‌گرفت. بسیاری از شکوه‌ها وگلایه‌ها را در خود نگه می‌داشت و ابراز نمی‌کرد.

وحدت قول و فعل

به حمد الهی خداوند توفیق خدمت به مردم را به ایشان داد که در ازای آن اجر ثواب خوبی خواهد داشت انشاءالله. در مجلس بسیار پیگیر بود تا مصوبات را به نتیجه برساند. عمل ایشان با حرف ایشان همراه بود، بلکه عمل او بیشتر بود. در خصوص مسائل فرهنگی نیز در شورای فرهنگ عمومی صحبت‌ها و مباحث را به خوبی گوش می‌داد ، می‌نوشت و بعد پیگیری می‌کرد.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*