نطق 26 بهمن 89 + حواشی این نطق، برگرفته از دفتر یادداشت‌های روزنوشت آن مرحوم

نطق مورخ سه شنبه 1389/11/26
بسم‌الله الرحمن الرحيم
با سلام و درود به روح پرفتوح امام فجرآفرين، امام شهيدان و تمام شهيدان و با آرزوي طول عمر براي رهبر معظم مواردي را يادآور مي‌شوم.
1 ـ از ملت مسلمان، انقلابي، غيور، بصير و قدرشناس ايران كه در سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي يكبار ديگر شكوه، صولت و قدرت ايران اسلامي را به رخ جهان كشانده و دشمن را نااميد و ناكام نمودند، خاضعانه سپاسگزاري مي‌نمايم و اميدوارم ما (مجلس و دولت)‌ در برابر اين عظمت خضوع نموده و بيش از پيش قدرشناس اين نعمت بي‌نظير الهي باشيم.
2 ـ سي و سومين (22) بهمن انقلاب كه مقارن با روز جمعه و سالگرد آغازين روز امامت امام منتظر (عجل‌الله تعالي‌ فرجه‌الشريف) گرديده بود، مصادف با سقوط ديكتاتور سرزمين فراعنه، نامبارك مصري شد و از اين جهت تبديل به مبارك‌ترين و زيباترين (22) بهمن پس از انقلاب گشت كه جداً بايد آن را يك معجزه بزرگ الهي در عصر حاضر ناميد.
حوادثي كه در (18) روز منتهي به سقوط رژيم منحوس مصر اتفاق افتاد و قبل از آن در سقوط ديكتاتور (50) ساله تونس مشاهده شد، بارها و سالها قبل امام راحل (قدس‌سره) و رهبر معظم (مدظله‌العالي) مژده آن را داده بودند.
تجمعات ميليوني كم‌نظير مردم متمدن و مسلمان مصر، نماز جمعه‌هاي باشكوه ميليوني، غريو تكبيرهاي پي‌درپي و تشبيه عمر سليمان به شاپور بختيار از سوي مصريان از جمله مواردي است كه الهام‌بخشي انقلاب اسلامي ايران براي قيام مردم آن سرزمين را شهادت مي‌دهد.
با اين حساب، طبيعي و بديهي است كه آمريكا، اسرائيل و استكبار تحت فشار شديد اين تحول بزرگ به شدت نگران شده و از درد به خود بپيچند.
در اين اوضاع و احوال سران فتنه كه شايد تعبير قرآني «كأنّهم حمر مستنفره فرّت من قسوره» [آیات 50 و 51 سوره مدّثّر] در مورد آنها بسيار ناچيز باشد، با هدايت و حمايت رسانه‌هاي آمريكا، انگليس و صهيونيستها بيانيه مي‌دهند و مردم را براي (25) بهمن به خيابانها دعوت مي‌كنند. هرچند حناي اين عوامل اجنبي، رنگ باخته و حماقت‌شان دوستانشان را شرمنده كرده است، ولي از رياست محترم قوه قضائيه كه الحق والانصاف در اين اواخر تلاشهاي بسيار ارزنده‌اي در برخورد قاطع و قانوني با عوامل فساد در جامعه داشتند، استدعا دارم با توجه به موضع نمايندگان مجلس در ابتداي جلسه علني امروز، در دستگيري و محاكمه سران فتنه و كليه عوامل آنها درنگ نفرمايند و همين امروز اين خواسته ملت بزرگ ايران را جامه عمل پوشانده و اجازه ندهند شيريني پيروزي‌هاي آينده ملتهاي بيدارشده با اين حركات مذبوحانه اين جمع در كام ملت قهرمان ايران تلخ گردد.
3 ـ دولت پرتلاش و خدمتگزار آقاي دكتر احمدي‌نژاد در (5/5) سال گذاشته موفقيتهاي فراواني را كسب نموده است. احياي شعارهاي اصلي امام و انقلاب، پيروزي‌هاي درخشان و پي‌درپي در عرصه ديپلماسي خارجي، پيروزي قاطع در ديپلماسي هسته‌اي، دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، تكثير سلول‌هاي بنيادي، دستيابي به چرخه كامل توليد و پرتاب ماهواره، فرو ريختن كامل ديوار حائل بين مردم و مسؤولان، سرعت گرفتن كارهاي عمراني و اقتصادي و مهار رشد فزاينده قيمت مسكن تنها نمونه‌هايي از اين افتخارات است. اما به نظر مي‌رسد بالاترين موفقيت دولت در اجرايي نمودن بسيار خوب قانون مهم و دشوار هدفمندسازي يارانه‌هاست. كمتر كسي تصور مي‌كرد اين انقلاب بزرگ اقتصادي به اين خوبي عملياتي گردد. كمتر كسي انتظار داشت به اين زودي و در اين حد اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اسراف صورت پذيرد. بايد دولت را تحسين كرد و در رفع مشكلات اين طرح و ادامه اين تكليف بزرگ او را ياري نمود و صد البته نبايد حركت نقش و تأثير مردم بزرگ و آگاه ايران را در اين موفقيت ناديده گرفت.
4 ـ در رأس امور بودن مجلس شوراي اسلامي كه از سوي امام راحل و رهبر معظم بارها بر آن تأكيد و تسريع گرديده است يك امر اعتباري و انتزاعي نيست، بلكه يك حقيقت و واقعيتي است كه هيچ قدرت و نهادي و هيچ شخص حقيقي و حقوقي نمي‌تواند به آن خللي وارد سازد. البته بايد اعتراف كرد تنها مانع اقتدار مجلس بعضي از ما نمايندگان و وكلاي ملت هستيم.
وظيفه قانوني هر يك از ما طبق قانون اساسي تقنين و نظارت است. آيا هر يك از ما محاسبه نموده‌ايم چند درصد از وقت خود را براي اين دو مسؤوليت اصلي و خطير قرار داده‌ايم؟ آيا بدون نظارت نهادينه و دقيق بر نمايندگان مجلس مي‌توان مطمئن بود كه هر يك از ما چقدر خواسته‌ايم و چقدر توانسته‌ايم از عهده مسؤوليتهاي اصلي برآييم؟ آيا هيچ يك از ما مبتلا به روحيه كاسب‌كارانه و يا چانه‌زني‌هاي غيرمنطقي نيستيم؟ آيا بسياري از تذكراتي كه به عنوان حفظ حيثيت مجلس مطرح مي‌كنيم برخاسته از روحيه انتقادناپذيري و احياناً و به نحوي نوعي تكبر ما نيست؟
اي كاش هيأت رئيسه مجلس براي رعايت نظم و انضباط ما سختگيرانه عمل مي‌كرد و از سياستهاي تشويقي و تنبيهي به خوبي استفاده مي‌نمود. اي كاش فراكسيون اصولگرايان براي حفظ اقتدار و حيثيت و شأن مجلس بيشتر تلاش مي‌نمود. اي كاش صدا و سيما مردم را جهت آشنايي با وظايف نمايندگي بيشتر آگاه مي‌ساخت. اي كاش همين ويژه‌نامه استاني نمايندگان مجلس به جاي انتشار هر نوع مصاحبه و گزارش ما، به جاي دامن زدن به مسائل و مطالبي كه در حيطه وظايف ما نيست، موكلين ما را به طور دقيق در جريان فعاليت‌هايمان، حضور و غياب ما، مسافرت‌ها و تكاليف‌مان قرار مي‌داد.
5 ـ ضمن تشكر از دولت به جهت سفر سوم استاني يزد كه اخيراً صورت گرفت و با تشكر از مردم استان يزد و شهرستانهاي تفت و ميبد به علت استقبال از رئيس‌جمهور محترم و پرتلاش، به دولت تذكر مي‌دهم هنر اصلي اين سفرها بايد بسط عدالت باشد نه توسعه صرف و بدون توجه به عدالت كه قطعاً‌ به جاي تحكيم نظام اسلامي، پايه‌هاي آن را دير يا زود متزلزل خواهد نمود و همچنين هشدار مي‌دهم كه چنانچه هرچه سريعتر دستور رهبر معظم و مصوبه سفر دوم و مصوبه جديد سفر سوم در مورد تأمين آب استان يزد به صورت جدي اجرايي نگردد، نابودي و مرگ استان يزد فرا خواهد رسيد. بنابراين تا دير نشده مشكل اصلي استان دارالعلم و دارالعباده، استان قنات و قنوت و قناعت كه چيزي جز تأمين آب نيست را حل نماييد.
6 ـ در طي (14) سال گذشته (11)‌ سال استان يزد دچار خشكسالي گرديده است. چهار سال پي‌درپي است كه مردم استان و به ويژه اكثر مردم شهرستان تفت كه كشاورز و باغدار هستند هيچ درآمدي در اين زمينه نداشته و به وضع رقتباري زندگي را ادامه مي‌دهند و اداره مي‌كنند. طبق محاسبه كارشناسان رسمي دولت خسارت مستقيم خشكسالي ويرانگر سال اخير آبي تفت بيش از (160) ميليارد تومان بوده است. با همه پيگيري‌هاي اينجانب و مسؤولان مبلغ بسيار بسيار ناچيزي در اين زمينه منظور گرديده كه هنوز تخصيص نيافته است. از رئيس‌جمهور دلسوز و عدالت‌محور و از معاون محترم برنامه‌ريزي استدعاي عاجزانه دارم در اين زمينه عنايت و اقدام فرمايند.
7 ـ واحد فولاد كوره‌بلند ميبد كه با مشاركت تعداد زيادي از مردم كم‌بضاعت و سهم (48/54) درصدي دولت، دو بار در دولتهاي گذشته افتتاح گرديده، در سال گذشته طبق اصل (44) به بخش خصوصي واگذار گرديد. اين واحد از هنگام حضور بخش خصوصي و دقيقاً از (387) روز قبل به طور كامل تعطيل گرديده و حتي يك مثقال چدن توليد نكرده است. ماههاي زيادي است كه (450) كارگر بي‌بضاعت و متعهد اين واحد يك ريال دريافت نكرده‌اند.
ضمن تشكر فراوان از اقدامات گسترده وزير محترم صنايع در كشور و استان و حمايت از كاشي ميبد، از وزير محترم و پرتلاش و نيز سازمان خصوصي‌سازي استدعا دارم خواسته كارگران بي‌پناه و سهامداران بي‌بضاعت اين شركت را اجابت نموده و با قرار دادن اين واحد تحت حمايت دولت هرچه سريعتر مشكلات آن را برطرف نمايند.
والسلام‌عليكم و رحمه‌الله و بركاته

شور و شعور درجلسه امروز بی‌نظیر بود، تاکنون هیچ جلسه علنی مجلس هفتم و هشتم که من در آن حضور داشتم، اینطور ندیده بودم.
از ابتدای سخنان پیش از دستور آقای دکتر لاریجانی(رئیس مجلس) و بعد به مناسبت‌های مختلف در جلسه علنی، بویژه در هنگام نطق‌های پیش از دستور، بالاخص در هنگام نطق‌های آقای دکتر حدادعادل به عنوان ناطق 5 دقیقه‌ای پیش از دستور، همه‌اش شعار بود، شور و شعور! نمایندگان قاطع‌تر و شفاف‌تر از همیشه شعار می‌دادند؛ از شعارهایی که بیشتر از همه شعارها داده می‌شد، مرگ بر کروبی و موسوی بود،که بعداً در همین جلسه [به] مرگ بر خاتمی، موسوی و کروبی تبدیل شد!
درخواست اعدام برای این افراد نیز شعاریی بود که زیاد تکرار شد. علت اتفاقات امروز مجلس، اتفاقات دیروز عصر و شب تهران بود.
از چند روز قبل با حمایت بوق‌های آمریکا و اسرائیل و انگلیس،کروبی و موسوی بیانیه مشترکی داده و از مردم تهران خواستند عصر روز 25 بهمن، درحمایت از مردم مصر تظاهرات کنند و البته به این شکل دکانی درمقابل کار مردم در 22 بهمن باز کنند! هرچند خوشبختانه همان فریب‌خوردگان هم دیگر از اینها حمایت نمی‌کنند ولی با بیانیه این دو نفر، دعوت پسر شاه، دعوت مریم رجوی(منافقین خلق) فقط چند صد نفر، چند سطل آشغال را آتش زدند و در یک مورد چند منافق به چند نفر از مردم و نیروهای امنیتی تیراندازی که 9 نفر مجروح می شوندکه یکی از آنها به شهادت می‌رسد.
نمایندگان مردم در مجلس مثل مردم، صبرشان تمام شده و خواستار اعدام سران فتنه و مشخصاً موسوی و کروبی هستند.
جالب اینکه از اول صبح مشاهده کردم حدادعادل در یک گوشه‌ای از مجلس، تنها نشسته و مشغول نوشتن چیزی است. ابتدا تصور می‌کردم که بیانیه‌ای در محکومیت اتفاقات دیروز می‌نویسد تا نمایندگان امضاء کنند ولی بعد که دیدم نوشتن او طولانی شد و مخصوصاً وقتی چند ساعت طول کشید، مطمئن شدم دارد نطق می‌نویسد…
دراین فضای مجلس، نطق امروز من هم که در زمان سرماخوردگی شدید من (که از دیشب شروع شده بود) ارائه شد، مورد توجه و تحسین خوبی قرار گرفت و تعداد زیادی از نمایندگان یا دولتی‌ها یا کارمندان و هر کس که شنیده بود مخصوصاً در مورد مسائلی که نسبت به مجلس و جریانات دیروز گفته بودم، تشویق کرد.

راهی خانه شدم در حالی که از بعد از نطق امروز، دو تا برخورد با نطق من مرتب ادامه دارد، خیلی از نمایندگان که عمدتاً اصولگرا هستند، تشکر می‌کنند؛ هم درمورد برخورد و موضعگیری علیه فتنه و هم درمورد مشکلات مجلس و بعضی‌ها هم می‌گویند: (به طعنه) خیلی انقلابی شده بودی(به خاطر موضع‌گیری قاطع علیه سران فتنه) که این موضع مربوط به اصلاح‌طلبان و یکی دو نفر از اصول‌گرایان[بود]…

Download “نطق 89/11/26”

yahyazadeh_n891126.flv – 181 بار دانلود شده است – 31,89 مگابایت

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*