نطق مورخ چهارشنبه 1386/12/1

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

به روح پرفتوح امام شهيدان و تمام شهيدان درود مي‌فرستم و مواردي را يادآور مي‌شوم:

1ـ هر چند (45) روز از سفر پر خير و بركت رهبر معظم به استان يزد گذشته است؛ ولي لازم مي‌دانم خاضعانه از تشريف‌فرمايي رهبر عظيم‌الشأن به يزد سپاسگزاري نموده و از مردم انقلابي و ولايتمدار استان دارالعباده و دارالعلم كه به بهترين نحو با رهبر فرزانه انقلاب تجديد بيعت نموده و با خلق حماسه‌اي جديد و جاويد، اتحاد و انسجام خود را به منصه ظهور رساندند، تشكر نمايم. از تمامي مسؤولان استان بويژه امام جمعه محترم يزد، استاندار موفق و صدا و سيماي پرتلاش نيز به علت مديريت بسيار عالي سفر ممنونم.

اميدوارم دولت و مسؤولان در تحقق تأكيدات رهبر عزيز از جمله فاز دوم آبرساني به استان و اجراي تمام پروژه‌هاي مصوب اين سفر، اهتمام لازم را مبذول نموده تا مردم استان علاوه بر بهره‌مندي وافر از بركات معنوي، از بركات مادي اين سفر نيز بهره‌مند گردند.

2 ـ سفر زمستاني بوش به خاورميانه چيزي جز تحقير آمريكا دربر نداشت. اكثر كشورهاي منطقه با همه فشارهاي دولت آمريكا حاضر به موضعگيري عليه ايران نشدند، بوش عصباني پس از اين سفر دستور قتل عام مردم و اطفال و زنان بيگناه و بي‌دفاع فلسطيني را صادر كرد. نوار غزه در آتش خشم آمريكا و صهيونيستها سوخت؛ در اقدامي ديگر، عماد مغنيه از فرماندهان بزرگ حزب‌الله به شهادت رسيد. جناياتي كه انجام شد عليه يك مشت عرب آواره يا تعدادي مسلمان نبود؛ بلكه جنايت عليه انسانيت بود. آمريكا و اسرائيل مطمئن باشند آزادگان جهان و مسلمانان غيرتمند به زودي انتقام خواهند گرفت و آنها را از اين اعمال شرم‌آور پشيمان خواهند ساخت.

3 ـ گراني‌ها همه را نگران كرده است و صداي اعتراض هر فرد آرام را نيز درآورده است. دولت و مجلس نبايد اجازه دهند مردم صادق و لايق بيش از اين به سختي بيفتند. لازم است دولت و مجلس با اعتماد به يكديگر و تعامل و همكاري، تيم كارشناسي قوي تشكيل داده تا به دور از مسائل احساسي به تعيين و تعريف راه‌حل‌هاي كوتاه‌مدت و درازمدت بپردازند. باور كنيم امروز نه آمريكا، نه اسرائيل و نه هيچ قدرت خارجي هرگز نمي‌تواند در سد محكم و پولادين اين ملت غيور و شجاع رخنه ايجاد كند ولي اگر دير بجنبيم گراني و تورم به طور جدي ما را تهديد خواهد كرد.

4ـ چهار سال از انتخابات مجلس هفتم گذشت، ملت آگاه و رشيد ايران (4) سال پيش در چنين روزي با وجود هياهوها و جارو جنجالهاي فراواني كه توسط بيگانگان و عوامل مزدور آنها صورت گرفته بود، حماسه‌اي بزرگ آفريدند و البته ان‌شاءالله همين ملت فهيم، فداكار، كم‌توقع و دشمن‌شناس در بيست و چهارم همين ماه با شركت يكپارچه در انتخابات مجلس هشتم، يك افتخار بزرگ ديگر را رقم خواهند زد. اما در اين فضا، ما كه خود را براي ورود مجدد به اين عرصه آماده مي‌كنيم بايد كارنامه خود را بطور دقيق ورق زده تا نسبت به مطالبات معوقه مردم صبور چاره‌جويي نماييم و البته نسبت به قصورها و تقصيرهاي احتمالي از مردم عذرخواهي كنيم. راستي چرا بايد بعد از (1374) روز حضور در مجلس هفتم و برگزاري (410) جلسه علني براي نيل به مجلس هشتم نياز به تبليغ داشته باشيم، آن هم چه بسا به شكل زودرس و با استفاده از راه‌هاي غيرقانوني!

بياييم براي اثبات صداقت خود از (96) روز باقيمانده به نحو احسن استفاده كنيم. آيا درست است كه  بيش از يك ماه و نيم از اين زمان كوتاه را به علت انتخابات و تعطيلات نوروزي از دست بدهيم؟ آيا مي‌دانيم كه اگر اين تعطيلي اتفاق بيفتد تعداد جلسات علني ما (2)، (3) مورد كمتر از مجلس ششم نيز خواهد بود؟ از هيأت رئيسه محترم استدعا دارم براي شناخت بيشتر رأي دهندگان از ما، آمار دقيق غيبت‌ها و مرخصي‌هاي هر يك از ما كه مربوط به (410) روز از اين (4) سال مي‌شود به اطلاع مردم برسانند.

5 ـ ضمن تشكر از همه تلاشهاي انجام شده در سطح كشور و استان يزد، از دولت پرتلاش استدعا دارم نسبت به فاز دوم آبرساني به استان، توسعه فولاد، آبرساني به تفت، احداث چند واحد پتروشيمي از جمله مورد مصوب ميبد، گازرساني به تمام نقاط شهرستان تفت مصوب سفر، آسفالت راه‌هاي روستايي و بين مزارع تفت و نير و پرداخت خسارات فراوان ناشي از سرمازدگي در تفت و استان عنايت فرموده، دستورات لازم را جهت تسريع صادر فرمايند.

6 ـ از نيروي انتظامي به جهت فعاليت‌هاي مستمر و مثمر در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي تشكر نموده و بطور ويژه از نيروي انتظامي استان يزد بعلت فعاليتهاي گسترده و موفقيتهاي فراوان از جمله كشف بي‌سابقه بيش از (30) تن مواد مخدر در سالجاري سپاسگزاري مي‌نمايم. والسلام‌عليكم و رحمه‌الله و بركاته

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

یک نظر

  1. با تشکر از مدير عزيز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*