۱۰ سال پیش در این روزها 13 و ۸۳/۱۲/14 – زیارت در قم

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ فعّالیّت‌های خودو برنامه‌هایی که در آن حضور داشت(اعمّ از جلسات مجلس یا جلسات اداری، ملاقات‌های مردمی یا با مسؤولان و …) می‌نمود.

این روزنوشت‌ها که تا قبل از حادثه سکته مغزی ایشان در اسفند ۹۱، ادامه یافت، مجموعه‌ای عظیم حاوی ۵۲ دفتر و حدود ۹ هزار صفحه را سامان داده است و منبعی گرانبها برای شناخت فعّالیّت‌های ایشان در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و حکایتگری صادق از روحیّات و انگیزه‌های آن مرحوم و مبانی نظری اقدامات و مواضع ایشان است.

همچنین این یادداشت‌ها سندی باارزش و مستند پیرامون مسائل مربوط به مجلس شورای اسلامی از آغاز دوره هفتم تا اواخر سال اول دوره نهم و نیز منبعی ذی‌قیمت برای تدوین تاریخ استان یزد و بویژه شهرستان‌های تفت و میبد در حدفاصل سال‌های ۸۳ تا ۹۱ است.

به یاری الهی ، تدریجاً بخش‌هایی از این روزنوشت‌ها که برای عموم قابل استفاده است، منتشر می‌شود.

پنجشنبه 83/12/13

قبل از جلسه، آقای باهنر که ریاست جلسه به عهده داشت، در مورد نامه‌ای که دیروز به امضاء حدود 100 نماینده رسیده و درخواست شده بود برای هر حوزه انتخابیه، یک میلیارد تومان دراختیار فرماندار گذاشته شودکه زیر نظارت کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان وبا نظارت نماینده مصرف شود،گلایه کرد وگفت:این موضوع، دیشب خبر رادیوهای بیگانه بوده وهنوز فقط چند امضاء شده، جوسازی می‌کنند.

اوگفت: به دلیل اینکه قدرت منطقه‌ای نماینده، از بخشدار هم کمتر است، این کار لازم است واز جهت اینکه نماینده برای همه دخل وخرج‌ها (نه فقط این یک میلیارد) نظارت دارد واین یک میلیارد، توقعات را بالا می‌برد اصلاً خوب نیست.

بخش دوم جلسه 85 [دوره هفتم مجلس شورای اسلامی] عصر روز پنجشنبه 83/12/13 ساعت 44/13

35 نفر مرخصی استحقاقی هستند،6نفر ماموریت رفته‌اند، 5 نفر مرخصی استعلاجی رفته‌اند، بقیه غایب هستند؛ عدد فعلی تابلو182نفر است.ساعت 2/21 است، بعد از بحث وبررسی یک بند، چون باید رای‌گیری صورت می‌گرفت وحد نصاب نبود دراین لحظه برای اولین بار در طول مجلس هفتم،جلسه تعطیل شدبه علت به حد نصاب نرسیدن؛ و این برای مجلس هفتم، شرم‌آور، ننگ‌آور وننگین بود.

جمعه 83/12/14

ساعت 12 با ماشین مجلس به سمت قم حرکت نمودم… نماز مغرب را درحرم و بعد، زیارت… شب حدود ساعت 10/30 خوابیدم.4/30 بیدار شده،پس از نافله و نماز صبح، با سواری به سمت تهران واز ترمینال با مترو به سمت مجلس حرکت کردم.7/30 به مجلس رسیدم.

درماشین در بین راه، حدود نیم ساعتی خوابیدم و لهذا خود را بسیار بانشاط یافتم.معمولاً روزها سحر که بیدار می‌شوم تا بعد از نصف شب بعدی،دیگر استراحت وخوابی ندارم؛ باید تجدیدنظر کنم.

یکی از بحث‌های اصلی درقم دربین ارحام و… مربوط به خبر درخواست یک میلیاردی نماینده‌ها بود و نیز اعطاء 3/5 میلیون تومان به نماینده برای مراجعین؛که البته اولی فقط نامه‌ای برایش تهیه شده بود و قرار بود که این پول در اختیار فرماندار قرار داده شود و زیر نظر کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان و نماینده، تقسیم شود؛ دومی هم در طی دو مرحله قبلی، هربار یک میلیون داده شده بود واین دفعه هم 1/5 اضافه شده بود که همه آنها با فرم و لیستی بود که باید طرز پرداخت آن مشخص می‌گردید.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*