نطق مورخ سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 + حواشی برگرفته از دفتر آن مرحوم + فیلم و دانلود

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

با عرض تسليت به مناسبت ايام سوگ و عزاي بزرگ حامي ولايت، حضرت زهراء (سلام‌الله عليها) و بزرگداشت شهيد مطهري و روز معلم و كارگر مواردي را يادآور مي‌شوم.

1 ـ نظام آسماني ـ اسلامي ايران، نظامي برخاسته از مكتب غني اسلام، فقه پويا، جهاد و اجتهاد است. در اين نظام استمرار راه انبياء و امامت با ولايت فقيه محقق
مي‌گردد، فقيهي كه پس از امام راحل (قدس سره) توسط مجلس خبرگان رهبري انتخاب گرديده است. دوران غيبت كبري و بويژه تاريخ (33) ساله پس از انقلاب همواره نشان دهنده تصميمات پيامبرگونه فقهاي عظام و مراجع تقليد در مبارزه با ظلم، شرك و كفر، نفاق، استكبار، استعمار و استبداد بوده است.

در (48) سال گذشته و از سال1342 و با شروع قيام امام راحل و سپس پيروزي انقلاب اسلامي، امام و رهبر معظم در مقاطع مختلف در هنگام بروز توطئه‌ها و img634002021048125000دسيسه‌ها، در زمان جنگ سخت و نرم، در تحريم‌هاي پي‌درپي، منجي كشور و ملت بودند كه دوست و دشمن نيز بر آن واقف هستند. همين تجربه تاريخي موجب شده است كه در نظام مردم سالاري ديني ايران، مردم در انتخابات به ‌ويژه در انتخاب رئيس‌جمهور به دنبال گزينه‌اي باشند كه به اعتقاد خود حافظ ركن ركين و محور اساسي و اصلي انقلاب و ولايت فقيه باشد. امروز به اعتقاد ملت بصير و فهيم ايران، بزرگترين ميزان و ملاك تقوا، صداقت، دلسوزي و موفقيت مسؤولان، ولايت‌مداري عملي آنهاست و بزرگترين توطئه و «ذنب لايغفر»‌، اهمال، تأخير و تعلل در اجابت رهبري است به ‌ويژه اگر حكم حكومتي باشد كه اطاعت آن حتي براي مراجع عظام تقليد واجب است. اين تأخیر، حتي اگر از روي غفلت باشد، حتي اگر به طول نيانجامد، حتي اگر تكرار نشود، گناهي بزرگ است كه بايد مرتكبين آن در پيشگاه خدا توبه نموده و از رهبر معظم و مردم ولايتمدار خاضعانه عذرخواهي نمايند.

حال كه بحمدالله و علي‌القاعده حكم حكومتي رهبري را پذيرفته‌ايد، به علت اشتباهي كه در اين چند روز مرتكب شديد صادقانه، خالصانه و خاضعانه توبه نصوح نماييد و مطمئن باشيد با اين اقدام مجدداً‌ محبوب همه دوستداران نظام، خانواده‌هاي معظم شهداء و مردم بصير و قدرشناس ايران خواهيد شد و ديگر (25) ميليون رأي دهنده؛

ما ز ياران چشم ياري داشتيم             خود غلط بود آنچه مي‌پنداشتيم

زمزمه نخواهند كرد.

به دشمنان خارجي و بدخواهان هشدار مي‌دهم كه اين نظام مبتني بر ولايت فقيه هرگز به بن بست نخواهد رسيد. حتي اگر اين اتفاق تلخ ادامه يافته بود و يا خداي ناكرده تكرار گردد، بند (10) اصل (110) قانون اساسي اسلامي مترقي، تكليف را به صورت شفاف روشن كرده است كه البته ملت ما، مطمئن و معتقد است كه مسؤولان محترم، آن هم كساني كه در اين شش سال بيش از پيشينيان تلاش نموده و خود را به خطر انداخته و بيش از همه مسؤولان از ولايت سخن گفته‌اند با درس گرفتن از تجربه‌هاي گذشته و با بصيرت و ديانتي كه از آنها انتظار مي‌رود، اجازه نخواهند داد كه دشمنان كمين كرده، خوشحال گرديده و دوستان صادق، رنجيده گردند.

2 ـ آنچه در مجلس و در ارتباط با بودجه 90 مشاهده گرديد به خوبي ضرورت ارايه طرحي نو در بودجه‌نويسي كشور را تبيين مي‌سازد. اتفاقات بسيار تلخ و خلاف شأن و شرع كه توسط تعدادي اندك از اعضاي كميسيون تلفيق صورت گرفت و اعضاي محترم اين كميسيون و نمايندگان مجلس را نگران ساخت، نشان‌دهنده ضرورت مضاعف در تجديد نظر فوري و دوفوريتي در تركيب اين كميسيون است كه اميد است تا دير نشده در اين زمينه اقدام گردد.

3 ـ آنچه همواره امام راحل و رهبر معظم بر آن تأكيد نموده‌اند ضرورت التزام و اجراي قانون است. متأسفانه در موارد مختلفي از جمله بازتوزيع درآمد حاصله از هدفمندسازي به ‌ويژه در مورد صنعت و كشاورزي، تعلل طولاني و موضع‌گيري‌هاي سازمان‌يافته عليه قانون وزارت ورزش و جوانان، عدم اعتقاد به لزوم معرفي وزراء به وزارتخانه‌هاي ادغام شده، نمونه‌هايي جديد و اخير از قانون‌شكني است كه اميد است بيش از اين ادامه نيابد.

جاي بسي تعجب و تأسف است در حالي كه قانون، عقل و شرع اقتضاء مي‌كرد مسؤولان فعلي ورزش كشور، دولت را هر چند در جلسات خصوصي جهت اجراي قانون و معرفي وزراء تهديد به استعفا كنند، بعضاً خيلي شفاف و در تريبون‌هاي عمومي اعلام مي‌كنند كه ما حاضريم سازمان غيرقانوني، منحل شده و ادغام شده را به شكل فعلي اداره كنيم ولي حاضر نيستيم به ‌عنوان وزير پيشنهاد گرديم.

4 ـ از رئيس‌جمهور محترم استدعا دارم اگر به خشكسالي ويرانگر سال گذشته استان يزد و شهرستان تفت التيام نبخشيدند حداقل به فكر كاهش خسارت خشكسالي سال آبي جاري باشند. لازم به يادآوري است طبق آمار هواشناسي كشور تا مورخ 11/2/90 بارندگي استان در مقايسه با ميانگين بلندمدت 8/5 درصد بوده و خسارت سال جاري تاكنون بالغ بر 6 هزار و 700 ميليارد ريال مي‌باشد.

از وزراء محترم امور اقتصادي و دارايي، صنايع و معادن و كار و امور اجتماعي استدعا دارم به بهانه اصل 44 و خصوصي‌سازي بيش از اين در حق 500 كارگر شريف و زحمتكش فولاد ميبد و ده‌ها سرمايه‌گذار خود ظلم ننمايند. كجاي قانون اصل 44 اجازه داده است شركتي پس از خصوصي‌سازي 15 ماه به طور كامل تعطيل گردد و حاضر به پرداخت حقوق مسلم كارگران نباشد؟

والسلام عليكم و رحمه الله

حواشی این نطق برگرفته از دفتر روزنوشت مرحوم یحیی زاده:م.5

من پس از شروع جلسه علنی و بعد از تلاوت قرآن و در حالی که تا هنگام ارائه نطق، حدود یک و نیم ساعت وقت داشتم، مشغول نوشتن نطق 5 دقیقه‌ای خود شدم! طبیعی بود مهم‌ترین بحث این روزها، مساله جایگاه ولایت فقیه و ضرورت تبعیت همه مسؤولان از ولی فقیه است که من بخش اعظم نطق خود را به آن پرداختم. مشکلات شکل و شیوه فعلی بررسی لایحه بودجه در مجلس، زیر پاگذاشتن چند قانون از جمله قانون وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت، خشکسالی استان یزد و شهرستان تفت، مشکلات فولادمیبد، از مسائلی بود که در نطق به آن پرداختم.

در مجموع برای هیچ یک از نطق‌هایم در هفت سال گذشته، این قدر کم، وقت مصرف نکرده بودم.

… نطق من که تمام شد، پس از دو ساعت خاموش کردن موبایل، آن را روشن کردم. چند بار مکرر دکتر… که پزشک یزدی رزمنده و ولایی است… زنگ زد… گوشی را برداشتم. واقعا اصلا انتظار نداشتم که او برای تشکر از نطقم زنگ زده باشد. با احساسات فراوانی از این نطق تشکر کرد و گفت: 20 نفری با هم بودیم و گوش می‌دادیم و چقدر عالی بود؛ چقدر …، آن قدر تعریف کرد که من بسیار شرمنده شدم و تاکید کرد که یک سی دی  آن را به هر شکل تهیه خواهد کرد.

برخورد نمایندگان هم جالب بود؛ از چپ و راست…  هر که مرا دید آن راستود. آقای … که روحانی و نماینده … است گفت: حق لباست را ادا کردی. آقای… مرا به زور گرفت و لب‌هایم را بوسید. به هر حال اصلا تصور نمی‌کردم در فضای امروز ‌مجلس و در حالی که مجلس در هیجان خبری بود که هیات رئیسه به بعضی از نماینده‌ها داده بود که بعد از جلسه امروز تا اول خرداد (حتی فردا) دیگر جلسه علنی نداریم، اصلا باور نمی‌کردم که نمایندگان در این حد، حضور قلب داشته باشند و به این خوبی عکس العمل داشته باشند!

امیدوارم مورد قبول حق نیز قرار بگیرد آمین یارب العالمین.

Download “نطق 90/02/20”

yahyazadeh_n900220.flv – 163 بار دانلود شده است – 23,80 مگابایت

 

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*