چرا حاج آقای یحیی زاده به همه ی تلفن ها جواب نمی داد ؟

تاریخ نگارش توسط آن مرحوم: شنبه 25 / 9 / 91

پس از اينکه ديشب ساعت 30-22 به خانه رسيدم تا ساعت 24 ، به جمع و جور کردن نامه ها پرداختم و حدود ساعت نيم بامداد خوابيدم. صبح، بعد از مقداري استراحت بعد از نماز و در حالي که همچنان در تهران برف و باران مي باريد راهي مجلس شدم!
برف در قسمت شمال تهران و باران در قسمت هاي مرکزي و جنوبي از ديروز شروع شده و در سرد ترين هواي امسال تهران، ادامه دارد.
به مجلس که رسيدم ابتدا پيش نويس 22 نامه اي که ديروز در قطار نوشته بودم براي تايپ دادم و به کميسيون و دفتر سري زدم تا موارد مرتبط با دستور اين هفته کميسيون و بعضي از مطالبات مردمي را پيگيري کنم.
بعد از اقامه نماز و باز حضور پيگيرانه موارد، به خانه رفتم و بعد از ناهار مقداري استراحت کردم.------------------
بعد از نماز شايد دوساعتي تلفن جواب دادم ، کاري که اگربخواهم بطور کامل انجام بدهم احتمالا جز حدود سه ساعت از 24 ساعت ، کل وقت مرا خواهد گرفت و به هيچ کار ديگري نخواهم رسيد و لذا يکي از گلايه هايي که معمولا از من صورت مي گيرد اين است که (چرا)تلفن ها را جواب نمي دهم . اي کاش فرهنگ مردم شهرهاي کوچک هم مثل کلان شهرها بود ، با دايورت کردن مي شد آنها را راضي کرد، اصولا در شهرهاي کوچک، اگر قوي ترين افراد براي مسئوليت دفتر انتخاب کنيم، اکثرا به صحبت و ملاقات با او راضي نمي شوند و واجب مي دانند با خود نماينده صحبت کنند، موضوعي که در مورد امام جمعه هم هست حتي اگر آن امام جمعه يک شخصيت بين المللي و داراي مسئوليت هاي متعدد ومتنوع ، همانند امام جمعه ميبد باشد.
در اين زمينه ما حق نداريم تکبر بورزيم و استکبار نمائيم و بايد مردمداري را يکي از اصول اصلي و اساسي در همه کارهاي خود بدانيم، هرچند لازم است از زمان و فرصت هم بصورت بهينه استفاده کنيم و با اين محدوديتي که در عمر و دوره مسئوليتي داريم بهره وري را بالا برده و به نحو شايسته از آن استفاده کنيم!
البته اين مطالب که لازم است براي مردم توضيح داده بشود و آنها را درجريان بگذاريم، اصلا مناسب نيست که خود ما آن را مطرح کنيم يا توضيح بدهيم، بلکه بايد افراد دلسوز و نخبه و بويژه رسانه هاي مکتوب و صدا وسيما در فرهنگ سازي به نحو مناسب روانشناسانه و با روش هاي نوين و (…)* اقدام نمايند.

——————
* کلمه خوانا نبست شاید ( آنلاین) صحیح باشد.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*