افروغ: یحیی زاده یک نماینده در شأن جمهوری اسلامی بود

وی افزود: ایشان بجای اتخاذ مواضع جناحی، مشغول خدمت و نظارت در حیطه نمایندگی بود و یکی از نمایندگان نمونه و مطلوب مجلس و متناسب با شأن جمهوری اسلامی بشمار می آمد.
ایلنا: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفت: یحیی زاده فردی متعادل، شجاع و ساده زیست بود.
عماد افروغ درخصوص شخصیت مرحوم حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده گفت: بنده در مدتی که مدیریت کمیسیون فرهنگی را در مجلس هفتم بر عهده داشتم، شاهد برخی رفتارهای جناحی از سوی برخی نمایندگان بودم ولی خداوند را شاهد می گیرم هیچگاه موضع جناحی را از ایشان ندیدم، بلکه رفتار ایشان فراجناحی بود.
وی افزود: ایشان بجای اتخاذ مواضع جناحی، مشغول خدمت و نظارت در حیطه نمایندگی بود و یکی از نمایندگان نمونه و مطلوب مجلس و متناسب با شأن جمهوری اسلامی بشمار می آمد.
افروغ همچنین درخصوص ویژگی های اخلاقی نماینده فقید تفت و میبد هم گفت: ویژگی های سیاسی هر فرد جدای از ویژگی های اخلاقی و اعتقادی او نیست. اگر ایشان موضع متعادلی در عالم سیاست داشت، باید مطمئن بود این صفت به ویژگی های اخلاقی ایشان بر می گشت.
او با بیان اینکه «اعتدال» در همه امور از بهترین صفات نزد حکما و فیلسوفان بشمار می آید، تصریح کرد: ارزش صفت «اعتدال» تا آنجاست که علی «ع» در خصوص پیامبر اکرم «ص» می فرماید ایشان فرد معتدلی بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفت: اعتدال را به عینه در مرحوم یحیی زاده می دیدیم. بنده هیچگونه موضع بداخلاقی در ایشان ندیدم. او افزود: ایشان علاوه بر اعتدال، ساده زیست و دارای شجاعت بود.
عماد افروغ در ادامه گفت: مرحوم یحیی زاده در جلسات صحن علنی و کمیسیون از گزارشات و حواشی یادداشت بر می داشت، که بنظرم گنجینه ی دست اولی نزد ایشان موجود است و شایسته است خانواده ایشان نسبت به چاپ این مجموعه ماندگار اقدام نمایند.
او در پایان ضمن ابراز تاسف از رحلت این مرد خدوم و تسلیت این ضایعه به خانواده و مردم حوزه انتخابیه وی، گفت: هنگامی که شنیدم ایشان دچار سکته معزی شده، حال عجیبی به من دست داد، از خداوند متعال برای بهبودی ایشان دعا کردم ولی رضای خداوند بر این بود که از وجود ایشان و خدماتشان محروم شویم.
افروغ همچنین گفت: اگر بیماری ایشان سابقه ای داشته است، هیچگاه در مجلس هفتم آن را بروز نداده بود.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*