مشق خدمت 20 و 21 اردیبهشت 84 – دیدار با وزیر راه و رئیس گاز کشور

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ …ادامه مطلب

* امروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاری مجلسم بود؛ بسیاری از اوقات در آن واحد چند کار لازم بود انجام دهم و به هرحال باب، باب تزاحم به تمام معنا بود.

* امروز ظرف چند ساعت که غالب این زمان در هنگام جلسه علنی بود، تمام رسیدهای مربوط به کمک‌های انجام شده اینجانب و لیست مربوطه و نامه آن آماده و از همه آنها فتوکپی گرفته شد و اصل نامه به اداره کل امور اداری مجلس داده شد. آمار این کمک‌ها برای دنیا و آخرت من، شاید کمی غرورانگیز و افتخارآفرین باشد که امیدوارم بعد ازمرگ هم، هر کسی به آن دسترسی نیابد.

* امروز از روزهایی بود که آرزو می‌کردم ای کاش وقتی بود تا 4،3 دقیقه استراحت کنم و بانشاطی که با آن  استراحت پیدا می‌کنم به ادامه کار بپردازم که همین مقدار وقت هم حاصل نشد.

ساعت 4:30 براي ملاقات با وزير راه حركت كردم. خيابان‌ها نسبتاً خلوت بود. ساعت 5:02 به وزارت راه (ساختمان بسيار مجلل دكتر دادمان در شمال تهران خيابان افريقا) رسيدم. آقاي صلواتي و رضايي فرمانداران تفت و ميبد از ميبد صبح حركت نموده و براي همين منظور به اينجا آمده بودند. ملاقات حدود 5:10 (20 دقيقه زودتر از وقت مقرر) شروع شد. دراين جلسه بحث فرودگاه ميبد مطرح كردم كه ايشان با شوخي و جدي اين بحث را چندان قابل طرح ندانست؛ ولي مداركي كه من آورده بودم كه در سال 73 وزير راه با اين موضوع موافقت كرده، ايشان را مجبور كرد كه قبول كند تا مطالعه كند. در مورد آسفالت ورودي ميبد كه الآن در آنجا بلوار درست مي‌شود، موافقت كرد كه بپردازد. براي پل روگذر راه آهن ميبد (نزديك كارخانه قند) قول مساعد داد  و چون در اين مورد نامه به رئيس جمهور نوشته بوديم، نامه را هنوز به رئيس جمهور نداده بوديم، فتوكپي آن هم نياورده بوديم، ايشان گفت آقاي رئيس جمهور به من مي‌نويسد و من اقدام مي‌كنم. براي عبور قطار مسافربري مشهد از ميبد، اردكان، چادرملو، موافقت كرد و گفت با قطار كرمان مي‌روند مشهد. پرسيدم: كي مسافربري شروع به كار مي‌كند؟ گفت: حدود 2 ماه ديگر. درمورد كمربند حلقوي قول داد هرچه زودتراتمام يابد. به شوخي مي‌گفت هرچه اردكاني‌ها  در جاده لاستيك آتش زدند كه اين كار نشود، قبول نكرديم و البته گفت اين بار اردكاني‌ها از ميبدي‌ها این کارها را ياد گرفته و انجام دادند.

درمورد جاده تفت به سورمق گفت: انشاءالله زودتري انجام مي‌شود. در مورد جاده بيداخويد – بنادكوك كه نامه‌اش قبلاً داده بودم، گفت: دستور آن خواهم داد. در مورد 2 جاده اصلي كه يزد را به استان اصفهان و فارس متصل مي‌كند، مربوط به بخ و مهريز و ابركوه است، گفتند اينها طرح دارد  و روي خوشی نشان داد. درمورد اصلاح جاده ده‌بالا هم كه خرّم نيز از سازمان مديريت، سيصد ميلون تومان براي آن درخواست كرده بود، تقريباً موافقت كرد كه دنبال كند…

چهارشنبه 21 اردیبهشت 84

… امروز از وقتی وارد مجلس شدم، همه صحبت‌ها از اطلاعیه 8 ماده‌ای هاشمی رفسنجانی بود که حضورش را در عرصه انتخابات اعلام نموده است؛ البته من از ده ماه قبل پیش‌بینی کرده بودم که او می‌آید و موسوی نمی‌آید.

باماشين مجلس، به شركت گازرفتم. ساعت 3:45، يك ربع زودتر از موعد مقرر، با آقاي محصل نزد آقاي ملاكي، رئيس گاز كشور رفتيم ودر مورد خط دوم عسلويه و تسريع در آن تذكر دادم، در مورد گاز به نير و… گفتند: زمستان امسال خبري نيست ولي سال آينده حتماً محقق مي‌شود. امسال اولويت با جاهايي است كه براي هر خانوار گاز يك ميليون تومان سرمايه‌گذاري کند نه بیشتر.

درمورد روستاها چنان كه ايستگاه نخواسته باشد و مجتمع باشد قطعاً در اولويت است. ساعت 4:30 از آنجا بيرون آمده و با ماشين مجلس به سرعت به سمت فرودگاه آمدم. قرار است با وزير كشور و از پاويون ساعت 5:15 به يزد پرواز كنيم. بالاخره هر جوري بود به فرودگاه رسيدم. ساعت6:30 دقيقه به فرودگاه يزد و از آنجا مستقيماً به استانداري و در استانداري در جلسه شوراي تامين شركت كردم. اين جلسه  تا ساعت 8:30  طول كشيد…

 

 

 

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*