مشق خدمت 24 و 25 اردیبهشت 84 [طنین مرگ بر امریکا در مجلس؛ سرمقاله صفارهرندی درباره یحیی‌زاده و…]

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ …ادامه مطلب

شنبه 24 اردیبهشت 84

نوشتن سی و یک نامه
غالب نامه‌هایم، ابتدایی نیست؛ بلکه نامه‌ای است که به شکل فرم تهیه شده، تکمیل نموده و بر روی نامه متقاضی می‌گذارم و معمولاً تقریباً همه نامه‌ها را خودم ارسال می‌کنم! معمولاً هر هفته به طور متوسط، همین تعداد نامه می‌نویسم که امروز آخرین شماره نامه 1781/7/83 بود. ناگفته نماند در ابتدای کار، چند نامه‌ای با شماره‌های سیّار نوشتم و سپس از 700 شروع کردم که نتیجتاً تاکنون در این یازده و نیم ماه نزدیک به یکهزار و یکصد نامه نوشته‌ام.
البته فکر می‌کنم از این پس نامه‌ها را به صاحبان آن بدهم تا خودشان تحویل دهند و پیگیری نمایند. نکته دیگر اینکه من به هیچ یک از دفاتر، اجازه نوشتن نامه نداده‌ام و همه نامه‌ها را شخصاً نگاشته‌ام. البته این تعداد نامه را امروز در ظرف سه ساعت نوشتم.

من هم از مرگ می‌ترسم!
قبلاً گاهی خیال می‌کردم خیلی آماده مردن هستم؛ ولی در پرواز امروز که هوا ابری و بسیار طوفانی بود، چند دقیقه‌ای تکان‌های عجیب و غریبی در هواپیما ایجاد شد که من هم به شدّت ترسیدم! فهمیدم هنوز آمادگی ندارم! نباید این قدر شعار بدهم و یا امیدوار باشم!

یکشنبه 25 اردیبهشت 84
[بخشی از صحن علنی مجلس] طرح دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز (شور دوم)
حضار: 206 [نفر] [شرکت‌کنندگان:] 200 [موافقین:] 188 [مخالفین:] 9 [ممتنع:]2
فریاد رسای تکبیر و مرگ بر آمریکا!487398_orig
پس از تصویب قانون فوق نماینده‌ها ابتدا تکبیر و سپس مرگ بر آمریکا گفتند. این برنامه از محلّ صندلی ما و با تشویق و شروع ما شروع شد. البته باهنر گفت: این کار خلاف آیین‌نامه است، بعد از جلسه می‌توانیم راه‌پیمایی کنیم! البته من همه رأی‌ها را یادداشت می‌کنم؛ ببینید آیا مصوّبه دیگری با حضور 206 نفر، 188 رأی داشته است؟!
… سرمقاله ص 2 کیهان شنبه 24 اردیبهشت 84 به قلم معاون مدیر مسؤول کیهان صفارهرندی
… دیروز عصر وقتی در راه فرودگاه با دبیر کمیسیون فرهنگی (سرمست) تماس گرفتم تا گزارش و دستور هفتگی کمیسیون و مجلس را از او بگیرم، او پرسید: کیهان امروز را خوانده‌ای؟ – نه! – سرمقاله‌اش خیلی جالب است؛ درمورد تو نوشته است.
… در هواپیما این روزنامه را گرفتم، به جز چند پاراگراف نسبتاً کوتاه آخر سرمقاله… بقیّه کلّاً درمورد من نوشته، بدون اینکه نامی بیاورد!
همین مقاله موجب شد که امروز خیلی‌ها نسبت به این مقاله، وقتی به من می‌رسند، به من تبریک گفته و مرا تشویق کنند! …
گازرسانی به تفت
رئیس جمهور صبح روز 24 اسفند 78 در تفت وعده گازرسانی به تفت داده بود، آن هم ظرف یک سال؛ ولی هنوز مشعل در آنجا روشن نشده است. در این مدت یکی از دغدغه‌های اصلی من همین بوده است که بارها با رئیس جمهور، وزیر نفت، استاندار، ملاکی (مدیرعامل گاز کشور) در میان گذاشتم و بالاخره قرار شد که روز سه شنبه این هفته، افتتاح شود که طبیعتاً به علّت جلسه علنی مجلس نمی‌‎توانم در آن شرکت کنم؛ در عین حال، چند دقیقه قبل خبر دادند که ظاهراً یک روز جلو افتاده و فردا عصر (دوشنبه) افتتاح می‌شود.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*