مشق خدمت 4 الی 7 تیر 84 – پس از انتخابات

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ …ادامه مطلب

شنبه 4 تیر 84

یکی دو ساعتی در پیاده‌رو ویزیت کردم!

… حدود ساعت 10 صبح آمدم از مغازه حسابی روزنامه بگیرم. حدود دو ساعت در پیاده‌رو، مرتّب یکی یکی می‌آمدند و مطالبشان، خواسته‌هایشان را مطرح کرده و جواب‌هایی می‌گرفتند! خدا را شکر می‌کنم با موتور قراضه‌ام درخیابان‌ها راه می‌افتم و مردم بدون حائلی به این شکل مراجعه می‌کنند و معمولاً جواب‌های خود را به راحتی دریافت می‌دارند.

ضمناً به بچه‌های احمدی‌نژاد گفتم به دنبال راه‌اندازی جشن نباشند؛ فاطمیّه است، 7 تیر و سالگرد شهید صدوقی هم هست؛ احترام نگه دارند؛ اگر هم برنامه‌ای از قبل پیش‌بینی کرده‌اند، برنامه شکرگزاری به علّت حضور گسترده مردم باشد و از آقای هاشمی هم به خاطر حضور در صحنه و بالا بردن مشارکت تشکّر کنند.

اطلاعیه برای صدا و سیما

اطلاعِیه‌ای نوشتم؛ در آن از مردم آگاه به خاطر مشارکت حدّاکثری تشکر کردم. از آقای احمدی‌نژاد خواستم ضمن ادامه کارهای خوب گذشته، مطالبات معوقه نظام، رهبری و مردم را تحقّق بخشد. از آقای هاشمی که به دستور رهبری در مرحله دوم باقی ماند، تشکر نمودم. از مردم خواستم به همان ادلّه فوق‌الذکر جشن نگیرند.

یکشنبه 5 تیر 84

کمیسیون فرهنگی

… ابتدا اخبار مطرح شد. بحث اصلی در این مقوله مربوط به انتخابات ریاست جمهوری می‌شد. من دو پیشنهاد دادم که از آن استقبال شد: یکی چون مقام معظم رهبری در این مدت چند بار از کار صدا و سیما در مورد انتخابات، تجلیل کردند، ما هم نامه‌ای نوشته و از صدا و سما تجلیل کنیم و بازدیدی هم از آنجا داشته باشیم؛ و بحث بعدی اینکه پیشنهاد نمودم طیّ نامه‌ای از کمیسیون، ایده‌ها و دغدغه‌ها و اولویّت‌های فرهنگی کشور از منظر کمیسیون به ریاست جمهوری جدید ارائه شود.

از پیشنهادات متفرقه من تحقیق و تفحص از هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری بود. کسانی دیگر پیشنهاد کردند که برای وزارت ارشاد چون مرتبط با کمیسیون است، چند نفر معرفی کنیم؛ البته چون نام آقای افروغ هم در این مورد برده می‌شود، ایشان گفتند من نخواهم پذیرفت…

دوشنبه 6 تیر 84

خدا کمک می‌کند!

نسبت به بعضی موارد که احساس می‌کردم ممکن است تمایلات نفسانی باشد، دارم کم کم خود را نجات می‌دهم. این چند روز در این مورد، موفقیّت‌هایی داشته‌ام. خدای مهربان را شکر می‌کنم. امیدوارم همچنان به من این توفیق را عنایت کند تا بتوانم خود را از مصائب نجات دهم هرچند کار حرام نباشد!

سه شنبه 7 تیر 84

من اگر دادستان بودم او را بازداشت می‌کردم

… معاون وزیر صنایع اعتقاد داشت تنزّل بورس به خاطر حرف دکتر … است که سه، چهار روز قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات گفته بود اگر احمدی نژاد رأی بیاورد، بورس خراب می‌شود.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*