بهترین قدرشناسی از حاج آقا

شاید در باور هیچ یک از مردمان شریف میبد و تفت نمی گنجید که نماینده مردمی، انقلابی و پرهیزکارشان اینقدر زود دل از این دنیای خاکی حقیر بکند و به سمت آستان دوست پر کشد اما خواست دادار بی همتا بر این قرار گرفت که ما را در مصیبت جانکاه فقدان یحیی زاده عزیز بگذارد و البته چه می شود کرد جز تسلیم در برابر تقدیر و قضای الهی؟
حالا دیگر سید جلال یحیی زاده در جوار برادر و دوستان شهیدش به آرامش ابدی دست یافته و این ما هستیم و جای خالی او. حاج آقا دیگر در میان ما نیست اما شاخص های متعالی وی جلوی چشمان ماست و اگرچه مردم میبد و تفت قدرشناسی خود را به صورتی بی نظیر و بسیار باشکوه در تشییع پیکر پاکش نشان دادند اما مسلما بهترین قدرشناسی از حاج آقا آن است که شاخص ها و ویژگی های ممتاز او را بشناسیم و در انتخابهایمان همواره این ویژگی ها را مطمح نظر قرار دهیم.yahyazadeh (187)
البته در مجال هایی موسع و مفصل تر بایستی به تبیین تفصیلی این شاخص ها پرداخت اما اجمالا به چند ویژگی ممتاز مرحوم یحیی زاده اشاره می شود.
بدون شک، رکن رکین شخصیت مرحوم یحیی زاده را “ولایتمداری” بی چون و چرا تشکیل می داد و وصیتنامه تکان دهنده آن مرحوم نیز سرشار از عشق و التزام به ولایت مطلقه فقیه بود.
“ساده زیستی” حاج آقا شاخصه ای است که از یاد هیچ یک از موکلان و دوستداران وی نخواهد رفت. این ویژگی به قدری پررنگ و ممتاز بود که حتی تحسین مقام معظم رهبری -حضرت امام خامنه ای(دام ظله)- را نیز در پی داشت.
“مردم داری” یحیی زاده از دیگر صفات برجسته او محسوب می گردید. صفتی که باعث می شد او مدام در میان مردم دیده شود و حتی مردمی که در حوزه انتخابیه وی به سر نمی بردند نیز بعضا برای حل مشکلاتشان به وی مراجعه کنند و او هم با رویی گشاده آنان را به حضور می پذیرفت و برای رفع و رجوع این مشکلات، پیگیری می کرد.
“تقوا و پرهیزکاری” وجه امتیاز دیگر آن فقید سعید بود. این وصف آن چنان در او چشمگیر بود که خیلی از اوقات او را از فضای کارهای سیاسی دل زده می کرد و مطمئنا به خاطر همین ورع و تقوا بود که وی در انتخابات نهم ابدا تمایلی برای کاندیداتوری نداشت. البته همین تقوا هم باعث می شد که هدف، وسیله اش را توجیه نکند و آخرتش را فدای دنیای دیگران ننماید.
“نظم و انضباط” ملاک مشخص دیگری بود که در شخصیت مرحوم یحیی زاده جلوه گر بود و به همین اعتبار، وی به عنوان یکی از نمادهای نظم و قانون مداری در مجلس معروف شده بود. فراموش نمی کنیم که وی نسبت به سایر نمایندگان مجلس، کمترین غیبت و تاخیر را داشت.
بدون شک، مجموع این شاخص ها باعث شده تا حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده تبدیل به یکی از محبوبترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی شود و البته برای زنده ماندن منش و کردار این روحانی بزرگوار، گریزی نیست جز آن که این ویژگی ها همواره نصب العین آحاد مردم قرار گیرد و در انتخاب نمایندگان خود همیشه آن را مد نظر قرار دهند.

مجمع همگرایی جوانان میبد

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*