خاطراتی از مرحوم حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده رحمه الله علیه

چند شب قبل، نماینده ساده زیست و محبوب و عالم و مخلص شهرستان میبد و شهرستان تفت، دار فانی را وداع کرد. ایشان از محضر اساتید بزرگواری چون مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی و علامه حسن زاده آملی و … بهره بردند. ایشان قبل از نمایندگی در مجلس، ریاست حوزه علمیه شهرستان میبد را بر عهده داشتند که احتیاط و دقت های ایشان نسبت به طلابشان، داستانی جداگانه است. یادم می آید که والده بنده که زیر نظر ایشان در حوزه علمیه درس می خواندند، تعریف میکردند که یکبار یکی از طلاب مدرسه، در مجلس عروسی یکی از فامیلهایشان شرکت کرده بود که در آن رقصی انجام شده بود. این خبر به گوش ایشان رسید و با آن طلبه برخورد جدی و شدیدی کردند که چرا در آن مجلس شرکت کردی؟ حضور طلبه در مجلس رقص، به معنای تایید آنست و شما باید آن مجلس را ترک میکردی و لو اینکه از فامیل هایتان بود.yahyazadeh (170)
در ساده زیستی ایشان همین بس که به فرموده حجت الاسلام آقاتهرانی، مقام معظم رهبری از شخصیت ساده‌زیست دو نفر در مجلس تعریف کردند که یکی از آنها آقای یحیی‌زاده بود. هنوز هم مردم میبد، وسیله نقلیه ایشان در سطح شهر، یعنی موتوری قدیمی و ساده را به خاطر دارند.
شخصیتی که رییس جامعة المصطفی العالمیه و امام جمعه شهر میبد، با بغض و چشمانی اشکبار، تسلیت خود را ابراز کرده و نماز میت بر پیکر ایشان قرائت کردند .
شخصیتی که در وصیت نامه خود میگوید “علم داشتم که عمرم نسبتا کوتاه است”، و در مقابل بی احترامی ها و تهمت های عده ای، اینگونه با کرامت نفس پاسخ می دهد: «اینجانب از هیچ کس کینه و نارضایتی ندارم و اگر کسی در حقم احتمالا ستمی روا داشته، کاملا او را می بخشم و امیدوارم چنین افرادی نیز از من راضی باشند و تاکید می کنم اگر در چند صباح عمر زمانی از کسی گلایه داشتم، راضی نیستم و تاکید می کنم به هیچ وجه راضی نیستم، کسی بعد از مرگم آن را بیان کند چه رسد اینکه بخواهد همان حرفها را – که چه بسا نابخردانه هم زده ام- علم کند و به رخ دیگری بکشد و تسویه حساب نماید.»
یادم می آید در انتخابات این دوره مجلس، ایشان به شدت از کاندیدا شدن خودداری می کرد. اینقدر مردم حزب اللهی به ایشان پیامک و زنگ و… زدند که ایشان خود را ناچار در انجام وظیفه دید. بنده نیز به تلفن همراه آقای یحیی زاده پیامک زدم: “یا یحیی خذ الکتاب بقوة”. و ایشان بدین مضمون پاسخ داد: این “یحیی”، “یمیت” هم نیست!
جالب بود که شماره ایشان را اکثر مردم داشتند و ایشان حتی به پیامک های مردم در مشکلات و مسائل سیاسی و… نیز جواب می داد.
چند ماه قبل، در مجلس عقد بنده، ایشان نیز حضور داشتند. میفرمودند که دکتر به من گفته که تنها راه سلامتی شما این است که اینقدر در مسائل مختلف حرص و جوش نزنید. و خودشان پاسخ دادند: مگر میشود انسان دین داشته باشد و برای فرهنگ و مملکتش غصه نخورد و بی خیال بنشیند.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

فارغ التحصیل حوزه علمیه میبد

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*