۱۰ سال پیش در این روزها ۸۳/۱۲/۸ – بازدید ازفرودگاه آلمانی ها

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ فعّالیّت‌های خودو برنامه‌هایی که در آن حضور داشت(اعمّ از جلسات مجلس یا جلسات اداری، ملاقات‌های مردمی یا با مسؤولان و …) می‌نمود.

این روزنوشت‌ها که تا قبل از حادثه سکته مغزی ایشان در اسفند ۹۱، ادامه یافت، مجموعه‌ای عظیم حاوی ۵۲ دفتر و حدود ۹ هزار صفحه را سامان داده است و منبعی گرانبها برای شناخت فعّالیّت‌های ایشان در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و حکایتگری صادق از روحیّات و انگیزه‌های آن مرحوم و مبانی نظری اقدامات و مواضع ایشان است.

همچنین این یادداشت‌ها سندی باارزش و مستند پیرامون مسائل مربوط به مجلس شورای اسلامی از آغاز دوره هفتم تا اواخر سال اول دوره نهم و نیز منبعی ذی‌قیمت برای تدوین تاریخ استان یزد و بویژه شهرستان‌های تفت و میبد در حدفاصل سال‌های ۸۳ تا ۹۱ است.

به یاری الهی ، تدریجاً بخش‌هایی از این روزنوشت‌ها که برای عموم قابل استفاده است، منتشر می‌شود.

شنبه 8/12/83

صبح حدود 2 ساعت به پاسخگو یی نامه‌ها پرداختم،مقداری به مطالعه بودجه وسپس ساعت 12/30 بافرماندار به بازدید راهنمایی ورانندگی پرداختیم که معلوم شد مسئول نیروی انتظامی در چند مورد واقعا ًتکریم ارباب رجوع نموده است.

بعدحدودساعت 13/30 به محل دفن زباله‌ها، چند کیلومتری مزرعه کلانتر و پشت صحرای موسی خان رفتیم؛ وضعیت آشفته‌ای بود؛ بعد به محلی که اخیراً برای این مورد منظور شده است رفتیم که همان محل فرودگاه آلمانی‌ها درجنگ دوم جهانی است که ساختمان‌های خشت وگلی معظم آنها دراین بیابان برای فرودگاه بسیار عجیب بود و باید میراث فرهنگی حفظ نماید. البته فرودگاه میبد هم بعد از کارشناسی‌های زیاد، همین جا قرار بوده فرودگاه میبد هم ساخته شود،گچ ‌ریزی که کلنگ آن زمین زده بودند، کاملاً مشخص بود.

حدود ساعت 3 به خانه برگشته، ناهار و حمام و ساعت5/20 به سمت فرودگاه حرکت کردیم،این دفعه هم با فرماندار و با رانندگی اوکه دربین راه هم بتوانیم راجع به مشکلات میبد باهم صحبت کنیم…

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*