10 سال پیش در این روزها سه شنبه 83/12/25 – تذکّری که داده نشد

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ فعّالیّت‌های خودو برنامه‌هایی که در آن حضور داشت(اعمّ از جلسات مجلس یا جلسات اداری، ملاقات‌های مردمی یا با مسؤولان و …) می‌نمود.

این روزنوشت‌ها که تا قبل از حادثه سکته مغزی ایشان در اسفند ۹۱، ادامه یافت، مجموعه‌ای عظیم حاوی ۵۲ دفتر و حدود ۹ هزار صفحه را سامان داده است و منبعی گرانبها برای شناخت فعّالیّت‌های ایشان در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و حکایتگری صادق از روحیّات و انگیزه‌های آن مرحوم و مبانی نظری اقدامات و مواضع ایشان است.

همچنین این یادداشت‌ها سندی باارزش و مستند پیرامون مسائل مربوط به مجلس شورای اسلامی از آغاز دوره هفتم تا اواخر سال اول دوره نهم و نیز منبعی ذی‌قیمت برای تدوین تاریخ استان یزد و بویژه شهرستان‌های تفت و میبد در حدفاصل سال‌های ۸۳ تا ۹۱ است.

به یاری الهی ، تدریجاً بخش‌هایی از این روزنوشت‌ها که برای عموم قابل استفاده است، منتشر می‌شود.

امروز بیست و چند نفر برای تذکر آیین‌نامه‌ای، ثبت‌نام کرده بودند که من بعد از رسولی‌نژاد، نفر دوم بودم. به شدت منتظر لحظه جواب بودم؛ اما قربانی آمد، باهنر هم اصرار کرد که به سکوت بگذارم وجوابی ندهم که معتقد بودند جواب برای آنها [خبرنگارانی که دیروز بیانیه داده بودند] خوشایند خواهد بود و آنها نوروزی، حرف خواهند داشت. و من بالاخره چاره‌ای جز انصراف نداشتم  و الّا تا شروع می‌کردم، می‌گفتند تذکر وارد نیست وکار خراب می‌شد.

البته می‌خواستم بگویم:خبرنگاران عزیز من احساس می‌کردم از من به 2 دلیل تشکر خواهید کرد:

  1. من از افشاگری خبر پاداش نماینده‌ها به وسیله شما، در این نطق کاملاً حمایت کردم.
  2. از خودتان خواستم یکی دو نفر خواهری که شؤونات مراعات نمی‌کنند، اصلاح کنید؛ نه از حفاظت،نیروی انتظامی، اطلاعات و… ولی شما آمدید کاملاً تحریف کردید؛ پس به همین مجوز شما سزاوار بعضی از برخوردها هستید.

و همچنین بپرسم شما که تاچند ماه قبل برای مجلس ششمی‌ها، همواره هیاهو راه می‌انداختید که نماینده‌ها در تمام زمینه‌ها آزادند و هر چه می‌خواهند می‌توانند بگویند، چرا حالا برافروخته شدید؟!

 

وبگویم شما از [ما] خوشتان نمی‌آید ما که مقصر نیستیم،مردم مقصرند،بروید دعا کنید این دو مورد [موفقیت اصولگرایان در انتخابات شوراهای دوم و مجلس هفتم]، سه ماه دیگر [در انتخابات ریاست جمهوری نهم]، سه نشود که غمتان افزوده شود.

ساعت 30/4 جلسه کمسیون [فرهنگی] پایان یافت.قرارشده بود به دعوت فراکسیون اصولگرایان،آقای ناطق نوری در مجلس حضور یافته ودر این اجلاس در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری بحث شود.

من هم خودرا به آنجا رساندم. جلسه حدود ساعت 45/4 شروع وتا نزدیک ساعت 8 یکسره ادامه یافت.بیشتر وقت، ناطق نوری سخنرانی می‌کرد؛ البته از ساعت 30/6  شش نفر هرکدام، دو سه دقیقه‌ای صحبت کردند…

آنچه اصلاً توقع نداشتم و باور نمی‌کردم، اختلاف شدید بین اصولگرایان بود…

دلم به شدّت گرفت وبسیار ناراحت شدم… احساس می‌کردم تقریباً محال است که اصولگرایان پیروز شوند؛ واقعاً چه زشت و زننده.ای کاش من دراین جلسه شرکت نکرده بودم و خودم شاهد این قصه پرغصه نبودم.

به هرحال شیطنت‌ها وزیرکی آنها و بی‌عقلی اینها،دست به دست هم داده و چنین مشکل بزرگی را رقم زده‌اند.

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*