مشق خدمت 16 الی 19 اردیبهشت 84

توضیح:

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده رحمه الله علیه، از روزهای آغازین نمایندگی مجلس در دوره هفتم در سال ۸۳ ، روزانه اقدام به یادداشت‌برداری از‌ …ادامه مطلب

دوشنبه 16 اردیبهشت 84

باز هم نامه‌نگاری

… از ساعت 7 تا 9 [صبح] مجموعاً 21 نامه نوشتم. به هر حال داستان غم‌انگیز نامه‌نویسی و عدم ارایه پاسخ از سوی بعضی مسؤولان، حالا حالاها ادامه خواهد یافت…

سفر به پَندر و چاهوک

… عصر … به سمت نیر حرکت کردیم. ساعت 7,15 به مسجد پندر رفتیم. تعدادی از اهالی و بعضی از اعضای شورای آنجا گردهم آمدند و مطالب و مشکلات آنجا گفتگو شد و بعد هم من سخنرانی کردم و در مورد انتخابات تأکید کردم.

از آنجا به چاهوک برگشتیم… نماز خواندیم و بعد از طرح مشکلات آنجا باز سخنرانی نمودم و محور اصلی سخنان، تلاش‌هایی که برای روستاها در مجلس انجام شده است و نیز انتخابات بود.

بعد ساعت 9,20 از آنجا بیرون آمدیم و به هر حال ساعت 11,30 به میبد رسیدیم.

سه شنبه 17 اردیبهشت 84

هنوز کاملاً ناراحتم!

… گوشی که گرفتم، گفت: آقای … معاون پارلمانی وزیر… با تو کار دارد… بعد از احوالپرسی گفت: شما که با آقای … [از نامزدهای ریاست جمهوری] هستید! گفتم: اگر جامعه مدرسین حمایت کند، نباید موضعی علیه ایشان گرفت! با خنده و شوخی حرف‌هایی زد و بعد گفت: تا سه شنبه وقت است که یک کسی (مثلاً مسؤول دفترت) بیاید، سیصد – چهارصد هزار تومان بُن است (بله، چهارصد هزار تومان است) منتها به اسم خودت نباشد، بهتر است؛ حتی اگر مسؤول دفترت فتوکپی دفترچه‌اش به ما برساند، مشکلی ندارد… گوشی نگذاشته بود که گفت: بُن مال … [همان نامزد انتخابات] است.

گوشی گذاشتم. شب خوابم نبرد؛ چرا یک وزارت‌خانه باید اینطور پول‌هایی خرج کند؟ از کجا و چرا؟ و مهمتر اینکه چرا حتّی نسبت به من این توقع دارند که من هم با چهارصد تومان خود را بفروشم؟! چقدر من بی‌ارزشم! و چقدر آنها خبیث‌اند!

پنجشنبه 19 اردیبهشت 84

یک خبر جالب

در حین حضور در مجلس، از دفتر مقام معظّم رهبری (آقای…) زنگ زد و گفت: دیروز هرچه به شما زنگ زدیم، شما را پیدا نکردیم. درخواست ملاقات شما پذیرفته شده هم طلاب و روحانیون هم درخواست ملاقات دانش‌آ‌موزان زلزله‌زده بمی که در منطقه شما تحصیل می‌کنند هر دو پذیرفته شد. ساعت 8,30 صبح هفته آینده در بیت حضور پیدا کنند.

همان لحظه به مدیرین حوزه میبد زنگ زدم؛ گفتم تدارک کنند؛ به رئیس آ‌موزش و پرورش میبد هم زنگ زدم تا آن دانش‌آموزان که پارسال پیش‌دانشگاهی را دو- سه ماهی در میبد می‌خواندند و حالا در دانشگاه‌ها یا بم هستند، پیدا کنند و ببینند چند نفر از آنها می‌آیند. سیصد کارت برای ما در نظر گرفته‌اند؛ 150 تا را به آنها اختصاص داده‌ایم.

 

باز نشر محتوا با ذکر منبع " تارنمای فرهنگی مرحوم یحیی زاده" مجاز می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*